Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Haziran '12

 
Kategori
Eğitim
 

Doğru Çevre?

Doğru Çevre?
 

Son zamanlarda okuduğum yazılar “çevre” hakkında. İçinde bulunduğumuz, yaşadığımız çevrenin bizleri ne kadar etkilediğine dair. Aslında hepimiz, çevremizin bir sonucu sayılırız. Her ne kadar kendimiz olduğumuzu düşünsek de doğuştan getirdiğimiz genler ve içsel niteliklerle, erken yaşlarda aile çevremizin, daha sonra da toplumun etkisiyle edindiğimiz eğilimler bizi oluşturuyor.

Biraz durup üzerine düşünürsek, sahip olduğumuz düşüncelerin, zevklerin, alışkanlıkların, yargıların ne kadarı gerçekten bize ait, ne kadarını nereden edinerek sahiplendik? Burada yanlış olan bir şey yok, insan doğamız böyle. Bulunduğumuz çevreden doğal olarak etkileniyoruz. Dikkat etmemiz gereken nokta nasıl bir çevreden etkilendiğimiz.

Günümüz toplumuna sadece yüzeysel bir bakışla baktığımızda bile, mevcut medya, politika, eğitim ve ekonomi söylemlerinin bizlere dayattığı bir çevrede yaşadığımızı görüyoruz. Bir çoğumuz bu çevreden nasıl etkilendiğimizin farkında olmayabiliriz, ancak hepimizin farkında olduğu gerçek şu ki insanlığın iyiliğini, refahını, yararını düşünmeyen çarkların arasında, kendi çıkarımıza işleyen çarkları döndürmeye çalışarak yaşayıp gidiyoruz.

Eğer çevrenin bizi olumsuz etkilediğini düşünüyorsak, hissediyorsak, yapılacak tek şey bizi olumlu etkileyecek çevreyi oluşturmaktır. Bunun için de eğitim gerekir.  Ancak klasik anlamda bildiğimiz eğitim değil, her kişinin kendi potansiyelini açığa çıkarmasına ve çok yönlü bir birey olarak gelişmesine fırsat verecek ortamı sağlayan  bir eğitim. Kişiye, onu neyin çevrelediğini bilmeyi ve anlamayı öğreten, çevreye ne kadar bağımlı olduğunu, çevre sayesinde hayatını nasıl idare edebileceğini açıklayan bir eğitim. Uygulanabilir örneklerle, kişiye nasıl davranacağını, kendisiyle, çevresindeki kişilerle, toplumla ve dünyayla nasıl doğru bir ilişki kuracağını,  kelimenin tam anlamıyla nasıl insan olacağını öğreten bir eğitim.

Ancak böyle bir eğitim sayesinde, çocukların iyi niteliklerini güçlendirmek ve olumsuz niteliklerini bastırmadan olumluya çevirmek üzere onları etkileyecek türden bir çevreyi yaratmayı becerebiliriz. Ve ancak o zaman çocuklarımızın iyi bir hayatı olacağından, bir sonraki neslin daha iyi  ve güvenli bir geleceğe sahip olacağından emin olabiliriz.

 

 
Toplam blog
: 78
: 427
Kayıt tarihi
: 01.11.11
 
 

Yaşam yolculuğu hepimizi farklı duraklarda indiriyor. Bu duraklara varmak için çeşitli eğitimler ..