Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mart '09

 
Kategori
Kitap
 

Dünya sahnelerinde bir Türk piyanisti İdil Biret-Dominique Xardel

Dünya sahnelerinde bir Türk piyanisti İdil Biret-Dominique Xardel
 

Müzik yaşamın ta kendisi: İdil Biret!


İyi hazırlandık mı?

Konsantre olduk. Bütün zorlukları çekip attık. Bizim bir vücudumuz var mı? Unuttuk, öyle sarıldık İdil Biret'e, kitaba.

Önce Chopin, Rahmaninov, sonra Brahms, kayıtdayız...

Chopin'in dünyasına girdikten sonra başka bir dünyaya geçiş yapmak çok güçtür. Zaman ister, eğer zamanın varsa...

Paganini!...

Mucize var ya da yok, olsun, çalışmaya devam, hele konu müzikse!... Hem unutuyor, hem öğreniyorum ama toplamında hep çalıyorum.

Piyanoooo!....

Bir kamyon. İyi bir piyano. Yola çıkıyoruz. Sevimli bir meydanda duruyoruz. Kamyon bir sahne. Dinlemesini bilenlere yoruluncaya dek, zamansız konserler veriyoruz.

Harika!

Parlak, tanınmış bir eserle başlıyoruz konsere, ondan sonra ne istersek onu çalıyoruz; yaşasın müzik, yaşasın özgürlük!

1. Not: Paris'te o evde olmak vardı şimdi, olup müzik eşliğinde alemi seyretmek.

2. Not:

Güneşin tutulduğu o anda
denizdeydim, deniz sustu, ağırlaştı
sanki o tablonun içindeydim,
içime girmişti o duygu,
sessizlik, mutlak sessizlik vardı,
vardık müziğimle
ben İdil Biret!

3. Not:

İyice
derinleştim
içimde
lirik
bir
rüyanın
el değmemiş
tutkusu.

4. Not: Prokofiev ve Rahmaninov üzerine düşünüyorum İdil Biret eşliğinde piano piano. ( Yavaş yavaş.)

5. Not: Mithat Fenmen, Nadia Boulanger, Wilhelm Kempff ve Alfred Cortot'un önünde şiir şiir saygıyla eğiliyorum efendim.

6. Not: Fransızcadan çeviren Üner Birkan'a çok çok çok teşekkürler.

Ş.Y.



 
Toplam blog
: 650
: 412
Kayıt tarihi
: 07.06.07
 
 

İzmir.  Aşk ve Şiir. Müzik. Kitap. Varlık ve Sözcükler ve .... ..