Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

kevser şekercioğlu akın

http://blog.milliyet.com.tr/kevser

01 Mart '09

 
Kategori
Kitap
 

OLASILIKSIZ

OLASILIKSIZ
 

Kitap okumanın keyfini kitap okumayı sevenler çok iyi bilirler. Amacım okumanın faydalarını anlatmak değil kesinlikle. Genelde de kitap ve sinema tavsiyelerine pek kulak asmam çünkü beğeniler bazen değişebiliyor. Dinazor Mina Urgan'la tanışana kadar bütün kitapları bitirmek gibi bir saplantım vardı hatta Orhan Pamuk'un Yeni Hayat'ını sırf bu yüzden bitirmiştim ve pişman olmuştum. Ama onun bir cümlesi benim öyle davranmak zorunda olmadığımı gösterdi bana. Artık sevmediğim filmlerden, illa sonunu göreceğim diye bir saplantım olmadığı için, yarısında çıkabiliyorum. Ya da okumaya başladığım bir kitap sarıp sarmalamıyorsa, merak ettirmiyorsa sıkıldığım noktada bırakabiliyorum.

Okumak öyle bir dünya ki, içine dalan çıkmak istemiyor. Bazı kitapların-filmlerin cümleleri güncel hayatımızda pusula gibi bize yön gösterebiliyor. Bazı kitap-filmleri sadece kadın arkadaşlarımla paylaşıyorum çünkü cinsiyete hitap edenler oluyor aralarında. Mesela, Khaled Hosseini'nin BİN MUHTEŞEM GÜNEŞ'i. Kadın dayanışmasının, ölümü bile göze alan, en güzel örneklerinden birini anlatıyor bizlere. Bazılarınıysa bütün herkesle paylaşıyorum. Olasılıksız da okumayı seven herkesin okuması gereken ve bayılacakları kitaplardan biri gibi geldi bana. Aradığınız her şey var içinde. Aşk, sevgi, entrika, action, kötülük, cinayet, kan-dövüş, silah, hainlik, bilim, kurgu, kaçış, yakalayış,... İlk sayfadan son sayfaya kadar aynı sürükleyicilikle severek okuyorsunuz. (Ben söylemiyorum bizim bir tanıdık okumuş da, o söyledi:)))) Tamamen paylaşmak adına tanıtıyorum, yoksa yazar bana pay vermiyor inanın.

Kitabın arka sayfasından olduğu gibi aktarıyorum.

BİTİRMEK İÇİN YARINI, BAŞKASINA ANLATMAK İÇİN BİTİRMEYİ BEKLEMEYECEKSİNİZ.

Bir sabah, yıllardır görmediğinz bir arkadaşınızı düşünerek uyandınız. Bir saat sonra, onunla sokakta karşılaştınız. Sizce bu sadece bir tesadüf mü, yoksa çok daha farklı bir anlamı olabilir mi?

Siz hiç Lotoda büyük ikramiyeyi kazanmadınız. Ama birileri kazanıyor. Hem de sürekli! Onlar sizden daha mı şanslılar?

Şans nedir gerçekten? İçinizde bütün paranızı kırmızıya yatırmanız gerektiğin söyleyen bir his var. Bu his öngörü müdür? Yoksa daha fazlası mı?

Yolda gidiyorsunuz. Kafanızı çevirip yandaki küçük parka baktınız ve bir anda bu anı daha önce de yaşamış olduğunuzu hissettiniz. Evet, Deja Vu. Sizce Deja Vu; geçmiş mi, rüya mı, yoksa geleceği mi görüyorsunuz?

Eğer siz de kontrolün kimde olduğunu merak ediyorsanız. Olasılıksız tam size göre bir roman.

Lafı ve kelimeleri uzatıp fazla beklenti yüklemek istemediğim için burada kesiyorum. Keyifli okumalar.

Önemli Not: Kitabın içinde Loto nasıl kazanılırı çok aradım ama bulamadım. Okuyup da bulan olursa benimle paylaşsın lütfen.:)

 
Toplam blog
: 374
: 869
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

1965 Akçakoca doğumluyum. Evli ve dört kız annesiyim, küçük bir kızın  anneannesiyim. A.Ü. Halkla..