Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Şubat '12

 
Kategori
Deneme
 

Düş oyunu

Bir gün bir çocuğa sormuştum, deniz neden tuzludur diye. Babası uzun bir sefere çıkmıştı. Çocuk hemencecik karşılık verdi:

Deniz tuzludur, çünkü denizciler durmadan ağlarlar.

Neden denizciler böyle çok ağlar ki?

Çünkü dedi, yolculukları bitmez. Onun için de mendillerini hep direklere asıp kuruturlar.

Gene sordum:

Ya niçin insanlar üzgün olunca ağlar?

Çünkü dedi, daha duru görebilelim diye gözlerin camını ara sıra yıkamak gerek.

İşte bu öykücükten yola çıkarak uzun süredir sürüncemede bıraktığım “ Hayal Dosyası “ ve onunla ilgili yarım kalmış yazılarımı, gözlerimin pası silinsin diye sizlerle paylaşmaya karar verdim.

HAYAL DOSYASI İÇİNDEKİLER:

1 adet güler yüzlü sarışın bir bayan kollarının arasında dosya kâğıtları ve elinde kalemi; 1 adet MOp 3601SP plakalı kırmızı Ferrari; 1 çift beyaz ve sarı altından oluşan alyans, üzeri pırlanta taşları bezeli; kırmızı kaya görünümündeki değişik malzemelerle oluşturulmuş havuz, koca bir bahçeden değişik bir kesit; binanın dışına doğru uzanan camekân bölmenin içini kaplayan upuzun bir neo klasik tarzı yemek masası ve sandalyeleri; binanın denize bakan diğer bir cephesinden nefis bir görüntü; yine binaya yakın ulu çamlardan oluşan bir orman ve patika bir yol; annemin yakından çekilmiş bir yüz fotoğrafı; galvaniz kaplı renkli küçük çiçekli saksılar yine renkli mandallarla bir ipte asılı; eflatun tüle nakşedilmiş gülen yüzlü pembe renkte papatya şekilli badem şekerli nikah şekerleri; masmavi gözleriyle bir bebek yüzü; denizin içinde bikinili esmer güzeli kız; yine upuzun saçları, spor giyimi ile dikkati çeken, bakımlı bir bayan fotoğrafı; kırmızı fosforlu bir Sony marka laptop.

İÇERİĞİ

Özlen ’in geçmişten bugüne ve bugünden geleceğe dair anlam yüklediği şeyler topluluğu. Bu şeyleri somutlaştırmak adına internet ortamından yararlanarak aldığı çıktıları topladığı şeffaf bir dosyadır.

OLUŞUMU:

Çok kısa bir süre arkadaşlık ettiğim bir bayana ait bir kitap sayesinde oluştu. Şöyle ki; o bayan çok sıkıntılı olduğum bir dönemde karşıma çıktı. Ben açık yüreklilikle kendimi ifade edince o da uygulamalı bir kitabını bana verdi. Çok yararlandım. Daha sonra tekrar ona iade ettim. Bu dosya da o kitaptan yararlanarak yaptığım uygulamalardan biri.

MATERYALLERİN ADLANDIRILMASI: 1) Yüzümü Ağartan 2) Yap Bir Güzellik 3) Üçü Bir Arada 4) Ben Sende Asılı Kaldım 5) Pembe Şekerim 6) Mavişim 7) Sarı Çam 8) Zengin Sofra 9) Deniz ve Havuz 10) Alyanslar 11)Olur mu Acaba? 12) Fosforlu Cevriye’

İLİŞKİLENDİRİLMESİ: 1) Yüzümü Ağartan(göğsünde dosya kâğıtları, elinde kalemi olan güler yüzlü sarışın bayan

2) Yap Bir Güzellik( upuzun siyah saçları ve spor giyimi ile dikkati çeken bakımlı bayan

3) Üçü Bir Arada ( oğlum- gelinim- torunum)

4) Ben Sende Asılı Kaldım ( galvaniz kaplı rengârenk saksılardaki çiçek sevdam)

5) Pembe Şekerim ( gülen yüzlü pembe nikâh şekerleri )

6) Mavişim (anneciğim)

7) Sarı Çam ( çam ormanı ve patika yol)

8) Zengin Sofra ( neo klasik tarzı yemek odası takımı )

9) Deniz ve Havuz (düşlediğim evimden manzaralar)

10) Alyanslar ( tarife hacet yok

11) Olur mu Acaba?( kırmızı Ferrari

12) Fosforlu Cevriye’m (kırmızı fosforlu Sony marka laptop ) 

 

 
Toplam blog
: 423
: 186
Kayıt tarihi
: 10.10.11
 
 

İkbal Özlen DİNÇERLER. 14.02.1960 doğumlu. izmir Kız Lisesi Edebiyat Bölümünü okudu. Buca Eğitim ..