Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Şubat '07

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Düzmece nikahla evlensek sevgilim?

Düzmece nikahla evlensek sevgilim?
 

Evet efendim sonunda bende evliler kervanına katılmak üzereyim hem de çok şok bir kararla.

Şok diyorum çünkü; beni tanıyanlar az çok evlilikle ilgili düşüncelerimi bilirler, ben biraz bu resmi nikah olayına karşıyım da. Bu kararı nasıl aldığım konusuna ise hiç girmeyelim inanın bende hala şaşkınım. Hatta annem bile çok şaşkın, evlilik kararımı açıkladığım ilk günün sabahına dudağında kocaman bir uçukla uyanmıştı.

Bir sürü prosedürü varmış bu geleneğin. Gelenek diyorum çünkü gerçekten gelenekten başka bir şey değil ve hiç bana göre değil.

Mesela “kız isteme” durumu var ki sormayın gitsin. İçim yanıyor içim, benim gibi birini babamdan nasıl isteyecekler!!!!! Yalvarıyorum beni istemeyin diye… Zaten buna gerekte yok kendi ayaklarımla gideceğim ama dedim ya gelenek işte.

Tabii kız isteme durumundan daha vahim bir konu ise benim bu tip geleneklere gerçekten karşı olmam. Bana kalsa kimse evlenmesin, herkes bekar yaşasın, ayrı evler olsun, ilişkilerin laçkası çıkmasın, çok fazla yüz göz olunmasın gibi gibi diye devam ediyor. Maalesef yaşadığım sosyal çevre henüz benim gibileri çok kabul eder cinsten değil ama kararlıyım eğer kızım olursa evlenmesine asla müsaade etmeyeceğim.

Bu evlilik seremonisinden yırtma durumlarını araştırdım önce, bir fanteziler geliştirdim ki sormayın. Mesela; hani şu belediye başkanın onayı olmadan hiçbir şey yapamayan memur var ya onun yerine bizim ekipten bir arkadaşı çıkaralım dedim, kim nereden bilecek onun gerçekten nikah memuru olup olmadığını, herhalde kimlik sormaz hiç kimse, bir de imzalanan şu kocaman defter var ya; onu da o ebatlarda bir muhasebe defteriyle halletsek mesela diye düşündüm. Eee zaten yalancının şahidi bozacı bizim ekipten arkadaşlar olacağına göre kimse çakmaz diye düşünmüştüm, epey de hoşuma gitmişti bu fikir ama gelin görün ki resmi nikah olmalı diye tutturdu benim sevgilim. Sözün özü bende belediyeden onaylı, başkandan iznimizi alıp ki; bu duruma gerçekten sinir oluyorum belediye başkanına ne kardeşim benim yaşantımdan. Belediye başkanı bana sordu mu evlenirken ben niye soruyorum hala anlamış değilim ama ben bir gün belediye başkanı olursam; kimseye evlenmesi için izin vermeyeceğim onu biliyorum.

Tabii evlilik iki kişi ile olmuyor ne yazık ki o yüzden bir de ailelerin tanışma durumları var. Evliliklerde en önemli konulardan bir tanesi de bu zaten. Aileler anlaşamadımı ne tadı oluyor ne de tuzu. Pazar günü ailelerimiz tanışacak ama bendeki stresi görmeyin gitsin.

Ve geleneğin maddeleri bitmiyor. Kız isteniyor, söz kesiliyor, nişan yapılıyor... Başka ne vardı? Ben biraz cahilim bu konuda... Galiba düğün oluyordu sonunda ve bir ton para döktükten sonra; vur patlasın, çal oynasın, uçtu paralar pullar derken bir bakıyorsun evlenmişsin.

Yanlış anlamayın sevgilime yaşamaya karşı değilim sadece bu saçma gelenekler benim canımı çok sıkıyor o kadar.

Olmaz demeyin bir gün mutlaka oluyormuş; karşınıza “evet” diyebileceğiniz birisi çıkıyormuş.

Benim çıktı….

 
Toplam blog
: 139
: 3267
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

Ya herşeyim ya hiçim.... Birbirinden güzel fotoğraflarıyla yazılarımı destekleyen canım arkadaşı..