Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mart '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

E-günlükde motosiklet kuralları ve günlük

"Yerde tükürük görsen çıkma",
"gaz açma",
"farlarını sürekli açık tutmalısın.",
"arkana kimseyi alma, alırsan çok dikkatli ve yavaş ol.",
"dönüşlerde dikkatli ol, ağırlık merkezini motordan kaçırma",
"araçlara mümkün olduğunca yol ver",
"korumalı elbise, dizlik, eldiven, kask ve belt olmadan asla kullanma",
"gitmak istediğin yere konsantre ol ve çevrende ki trafikle birlikte hareket ederek mesafeni koru",
"mümkün olduğunca uzağı görebilecek şekilde başını dik tut.",
"blok ön fren yapma, her zaman %30 ön, %70 arka fren kullanmaya çalış.",
"kaygan, kumlu, ve çakıllı zeminde çok yavaş ve dikkatli olmalısın.",
"uzun yolda sık sık mola ver, el hassasiyetini kaybederse mutlaka dinlen",
"ağır vasıtaların arkasına veya yanına girdiğinizde türbulansa girmiş olursunuz ve tehlike yaratır."
"çamlık alanlarda yere düşen çam yaprakları buz gibi kayganlık tesiri yapar"
"montunuzun veya kaskınızın içine böcek, arı vb. girebilir, soğukkanlı olup hemen kenara çekmelisiniz"
"motordan inerken, motoru çalışır vaziyette ve viteste unutursanız düşersiniz."

Merhaba e-günlüğüm; bütün bunlar motosiklet kullanmaya başlayanlara, eski motorcular tarafından verilen ilk öğütlerdir. Bunlarla biter mi? Bitmez, zaman içinde tecrübelerle oluşan kurallar vardır. Motosiklet kuralları, tıpkı uçak kuralları gibi "kanla" yazılmıştır... Hep söyleriz "düşmeyen motorcu yoktur, henüz düşmemiş motorcu vardır." "motordan düşen değil, bir yere veya bir şeye çarpan zarar görür", "ciddi kazalarda ölmeyenlerin büyük bir kısmı sakat kalmıştır"... Motor kazalarının %85'i arkadaki kişi yüzünden olur. İnanmak istemeyenler, kabul etmeselerde motosiklet dünyanın en güvenli ve en çabuk duran aracıdır, ancak, kurallar çerçevesinde kullanıldığı sürece... Motosiklet sürat aracı değil bir hobi aracı olarak görülmelidir...

Genç bir arkadaşımızı daha kaybettik... Arkasına aldığı nişanlısı da yoğun bakımda. Olan olmuş, söyleyecek söz veya öğüt kalmadı. Bizim jenerasyon motor kullanmaya en küçüğünden, büyüğüne doğru tecrübe edinerek, düşe kalka başlamıştı. Şimdi parası olan en güçlü motoru alıyor ve biniyor. Hep yaptığımız gibi amaçsız sahip olmalar çoğu kez hayatımıza mal oluyor. Genç arkadaşımın ailesine sabır, yoğun bakımdaki nişanlısına acil şifalar diliyorum...

Değerli e-günlüğüm; Dün akşam ticaret gazisi olarak eve gittim ve bahçede biraz rahatlamaya çalıştım. Dizimi kötü burkmuş olacağım ki bacak bacak üstüne bile atamıyorum. Topallaya topallaya işlerimi halledip yattım.
Sabah kaktığımda kısmen iyiydim. Linda ile topallamadan işe geldim. (hafif acıyor) Vücuduma dün geceden "ayağımı hemen iyileştirmesi" için fısıldadım. Bana "tamam" dedi. Sanırım gün içinde onarım ve tamir işlerini halledecek.

Maillerime bakarken yeni bir dolandırıcılık maili gelmişti, çok güldüm. (ay'da bir geliyor) Çok az kişide olan mail adresime sözde bir bankadan "lütfen kart bilgilerinizi doğrulayın" diye bir mesaj gelmiş. Yahu o banka da benim mail adresim yok ki. Olsa da ben kart bilgilerimi maille doğrulamam ki... Demek bu maillere inanıp ciddi ciddi cevaplayanlar var. Zaten kredi kartlarımı altı ay önce iptal ettirdim, neyin bilgisini doğrulayacağım? Ben de mail'e cevap yazdım. "lütfen banka bilgilerinizi doğrulayın, görüşeceğim kişinin adını soyadını ve telefonunu yazın!" diye. Mail yerine bile ulaşmadığı için cevap alamadım. Cevap alamadığım maillere de cevap veremem doğal olarak. İyi dolandırmalar!

Tübitak: Türkiye bilimsel ve teknik araştıramama kurumu... Tek takip ettiğim bilimsel dergi var dı, artık o da yok. Bundan sonra, bütün bilimsel araştırmaları kendim yapmak zorunda kalacağım... Bunları çok önceden (yüz yetmiş beş yıl önce) Darwin abi ile konuşmuştuk. "Türlerin kökeni" adlı kitabı yazmadan önce bana bu türlerden söz etmişti... "Bazı insan türleri var, onalrın nereden geldiğini biliyorum ama kitabımda yazamayacağım" demişti ve bana anlatmıştı. Ben bu türlerin nereden geldiğini bildiğim halde yine açıklayamayacağım... İyi ki doğdun Darwin abi, mutlu yıllar sana... Happy birthday Charles Darwin

Nasıl da korkarsınız Darwin'den, Hegel'den, Engels'den Marks'dan, Stalin'den, Mao'dan... Esas korkmanız gerekenden Einstein'dan korkmazsınız. Çünkü türleriniz onun teorisini çözecek kapasitede değil. Eğer izafiyet teorisi kanıtlanır ve gerçekleşirse dünyada ki bütün dinler ve teorileri çökecek. Bilmeyen türlere ben buradan haber vereyim istedim...

E-günlüğüm; öğle yemeklerime de nazar değidi. Ben de amma uyanığım, her şeyi nazar'a bağlayıp kurtuluyorum) Bu hafta tam saatinde öğle yemeği yiyemedim. Soranlara, "öğle yemeğimi saat 11:00 de yiyorum" dediğim zaman: "Aaaa biz o saatte kahvaltı yapıyoruz" diye bana alaycı cevaplar veriyorlardı. Ben de onlara "Kilolarınızdan belli" deyip geçiştiriyordum.

Neyse akşam yemeğimi saatinde yiyebildim. Ayağım biraz daha iyi, Vücudum, büyük bir bölümünü onarmış. Sağlam yürüyebiliyorum. Şimdi sende git bakalım e-günlüğüm. Ense traşını görelim. Yarın yazışırız.

Biliyor musun: Fillerde ki kas sayısı 40 bin miş...
Çirkin söz: "Eğer savaş kaybedilmişse, halkı da kaybetmenin hiç bir önemi yoktur..." A. Hitler
Güzel söz: "Yaşamak bir ziyafettir. Bu ziyafete davetli kişiler pek çoktur, ama masaya oturmayı başaranlar çok azdır..." Charles Darwin

 
Toplam blog
: 512
: 549
Kayıt tarihi
: 06.02.08
 
 

Bir varmış, bir yokmuş... Sağlık, huzur, mutluluk. Başka hiç bir şeye önem vermem bu hayatta. Bu yüz..