Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ocak '11

 
Kategori
Deneme
 

Ege Şivesinden Örnekler

Ege Şivesinden Örnekler
 

Ege’liler nasıl konuşur?

1-Demingkden ...ben sene kölgelerde oyna dimedim mi?

Demin (Biraz önce) ben sana gölgelerde oyna demedim mi?

2-Enne yüzünü yuuka

Şu yüzünü yıka

3-Enne tası horaya goy gari

Şu tası şuraya koy artık.

4Siz gidekoyun ben de geliyom gaari

Siz gidin bende geliyorum artık

5-Durupduruz gaari

Duruyoruz artık

6-Kızla uzun süre çıkan bir erkeğe söyle derler Evlenmicesen, kızı gezdirip boturma gari

Evlenmiyeceksen, kızı gezdirip durma artık

7-Kocamanla napıp duru

Yaşlılar ne yapıyorlar.

8-Yeni ev almış bir aileye Gülü gülü oturuverin gaari

Güle güle oturun artık

9-Napdurun? Ne yapıyorsun

10-Oturup durum Otuyorum

11-domat dativeecenmi iki gilo gari?

Domates tartıverecek misin artık

12-Dattim dattim. aha suracikta. aliveecen mi?

Tarttım tartım, aha şurda, alacakmı mısın?

13-Alcem de tobayi aciveecen mi?

Alacağım da, torbayı açacak mısın?

14-Accem de parami cikariveemedim bi dakka bekleyiveecen mi?

Acacam da, paramı çıkaramadım, 1 dakika bekleyebilecek misin

15-Bekleyiveririm nolcekki Beklerim ne olacak ki

16- kaktırıvee: ittir/itele örnek cümle: hunu hurdan kaktırıvee Şunu şurdan ittiriver.

17-huncacık: birazcık/ şu kadarcık

18-ezziyet ediyo bene: Bana eziyet ediyor

19-işkence kesiyor: Sıkıntı çıkarıyor

20-Nişliyon : Ne yapıyorsun

İsimler de değişmiştir,

şöyle ki

aşa ayşe

aamad Ahmet

ibraam İbrahim

mıstıva ya da mustaa Mustafa

ırmızan RAMAZAN

üseen Hüseyin

 
Toplam blog
: 718
: 2690
Kayıt tarihi
: 13.07.06
 
 

Tıp alanında doktor olarak çalışmaktayım, beyin cerrahi uzmanıyım..