Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Aralık '08

 
Kategori
Eğitim
 

Eğitim ailede başlar

Eğitim ailede başlar
 

EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR

Çocuklar kötü bir davranış sergiledikleri zaman oğlum, kızım sana okulda bunu mu? öğretiyorlar denir. Oysaki çocuk, sevgiyi, saygıyı, hoşgörüyü, paylaşımı, kısacası görgüyü ailede öğrenir.

Çocukların kişilikleri ilk olarak ailede gelişmeye başlar, daha sonra okulda devam eder.

Önce ailelerini, daha sonra en yakınındaki öğretmenlerini örnek alırlar. Çocuğa hoşgörüyle sevgiyle yaklaşılırsa o da etrafındaki olumsuzluklar karşısında hoşgörülü, sabırlı davranmayı öğrenir.

Anneler, babalar çocuklarına zaman ayırıp, onlarla sohbet etmeli ki; çocuk evde sevildiğini, değerli olduğunu bilsin; kabul gördüğü için de kendine güveni artsın, hayata pozitif baksın.

Ailede; sevgi, başkalarının haklarına saygı, paylaşım, hoşgörü varsa çocuğun kişiliği de bu yönde olumlu gelişir.

Çocuk eve bir misafir geldiği zaman ayağa kalmasını, büyükler konuşurken araya girmemesi, karşısındaki insan konuşurken onu dinlemesi gerektiğini, ……bilmeli. Anne, babalar kesinlikle çocukların yanında tartışmamalıdırlar.

Çocuklarımızı güzel yetiştirmek için de önce anne, babanın kendini eğitmesi lazım; bunun için de bol bol kitap okumalı, etrafındaki bilgili insanlarla diyalog kurmalı, bilmediği konularda gerekirse uzmandan yardım alınmalı.

Amaç; yarınlara güzel evlat yetiştirebilmek...

Önceliğiniz her zaman çocuklar olsun.

 
Toplam blog
: 287
: 13046
Kayıt tarihi
: 22.11.08
 
 

Öğretmenlik yapıyorum ve anneyim. Çocukları çok seviyorum. Yüreği sevgi dolu olan insanlara, sela..