Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Temmuz '22

 
Kategori
Eğitim
 

Eğitim Ne Kadar Değiştirir?

Geliştirir mi deseydik yoksa?

Eğitim aslında kişiyi değiştirmez; ancak eğitim gören birisi gördüğü eğitim oranında önceden yaptığı(ya da yapabileceği) bazı şeyleri yapmaz.

Bu, değişme midir; tartışılır…

Nasıl oluyor dersek…

Eğitim gözümüzü açar, önceden göremediğimiz şeyleri görmeye fark etmeye ya da anlamaya başlarız.

İyi niyeti insanlığı filan değil ama doğruyu gerçeği gösterir.

Genetiği olumsuz olan yine dürüst değildir, merhametsizdir filan ama artık gerçekleri gördüğünden bu sefer kendisi için hesap yapar.

Ben mesela önceden çapkındım, gözlerim fildir fildirdi. Eğitim gördükten sonra da durum değişmedi. Biraz durakladıysam zarar gelebileceği düşüncesiyle. İki kitap okuduk diye huyumuz mu değişecek!

Eğitim böyle işte…

Eğitime çok fazla anlam yükleniyor oysa her şey söylediğim kadar.

Yaşamla ya da işi mesleği ile ilgili çok kazanımlar var.

Eğitim daha çok kişinin kendisine yarar.

Mesela dünya kadar eğitim görsün başkalarına yardım etmeyebilir, bir sokak hayvanını doyurmaz; böyle şeyle kitaplarda yazmaz çünkü kişinin ruhunda kalbinde yazar.

Kendisine zararı olmayacağını ya da bu işten sıyrılacağını falan hesap ederse insanlıktan da çıkar; çünkü okuyarak insan olunmuyor ki, neysen O’sun.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..