Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Eylül '09

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
725
 

Ekonomiye can vermek

Ekonomiye can vermek
 

Ekonominin can damarı simitçi. Ekonomiyi canlandıran çocuklar


Bakıyoruz, televizyonlarda ekonomiyi canlandırma tanıtımları (reklamları).
Ne canlandırma, ne canlandırma!
Hem de ne politika!
Ünlü kişileri, yapmışlar “birer simitçi, gazozcu ve de sakızcı…”
Ders veriyor, “tuzu kurular.”
Ekonomi; “simitçilerin, cikletçilerin, gazozcuların” elindeymiş de bizim haberimiz yokmuş.

“Simitçi.”
Simit tezgâhının başında, “bir simit alın, ” diyor.
Fırıncı kazansın.
Uncu kazansın.
Oduncu kazansın.
Değirmenci kazansın.
Buğdayı üreten çiftçi kazansın.
Simit fırınında çalışan kazansın.
Değirmende çalışan kazansın.
Falan filan.
Ulan! bir simidin yaptığına bak.
Tekerlek gibi bir yiyecek.
Ne kadar marifetliymiş.
Ekonominin can damarıymış.
Simit işte.
Can simidi.
Yıllardan beri; “çay simit, çay simit.”
Ben canlanamadım.
Adamlar, simitten köşeyi dönmüş haberimiz yok.
Benden, tam destek, anasını satayım.
Simide devam. Yanında çay. Biraz da peynir.
Benimkisi fedakârlık olsun.
Simit/Çay/Peynir.
Üçlü canlandırma.
Fedakâr adamım vesselam.
Cebimdeki son kuruşlar, “armağan olsun” ekonomiye
Yeter ki, ekonomi canlansın.

“Ciklet ya da sakız.”
Sakız alın bakkal kazansın.
Çakkal kazansın.
Fabrika kazansın.
İşçi kazansın.
Ciklet ile kızı kandıran oğlan kazansın.
Ciklet çiğneyenin çenesi kuvvetlenip, çene savaşını kazansın.
Sakızlar, aromalı ya.
Kavuncu, karpuzcu kazansın.
Muz, ananas satanlar
Afrikalı, kunta kinteler kazansın.
Naneci kazansın.
Çamcı kazansın
Camcı kazansın.
Bu camcı nerden kazanacak?
Cikletle camcı arasında ilişki yok. Yokta. Bir yolunu bulup camcı da kazansın.
Hareket olsun.
Bundan sonra, ağzımı boş bırakırsam.
Ekonomi kazansın.
Cakkıdı cakcak. Balon yap patlat.
Ekonomi de patlasın.
Ciklette patlasın.
Balon yap.
Su için, sucu kazansın.
Ot yiyin, otçu kazansın.
Et yiyin, etçi kazansın.
Dayak yiyin, dayakçı kazansın.
Bu da uymadı ya. Olsun.
Bir şeyler yapın kazanın.
Nasıl kazanırsanız kazanın.
Ekonomi canlansın.

Birileri boş durur mu? Adam kuyruğundan yakalamış, ”ekonomiyi harekete geçirme yöntemini” herkese sunuyor.

Rakıyı da katmış işin içine.
İnternette aşağıdaki mail dolaşıyor.

Bunu içersen (Yani RAKI);
“Fabrikası kazanır, dağıtımcısı kazanır, bayileri kazanır,
Bakkaldan alırsın bakkal kazanır…
Manav ve peynirciler kazanır, mezeciler kazanır, balıkçılar kazanır,
Anason üreticisi çiftçiler kazanır, şişe üreticisi kazanır,
Nakliyeci kazanır, taksiciler kazanır…
Meyhanede içersin meyhaneci kazanır, aşçı kazanır, garson ve komi kazanır…
İçtikten sonra kaza yaparsın;
Kaportacı kazanır, tamirci kazanır,
Hastaneler kazanır, doktorlar kazanır…
Allah (CC) göstermesin ve geçinden versin amma ölürsen; mezarcılar da tabutçular da imamlar da, çiçekçiler de kazanır…”
Velhasıl, tüm Türkiye Kazanır...
“Kadeh kadeh içelim, ” ekonomiye can verelim…
Haydi! Türkiye için, bir duble de siz için…

Hadi hep birlikte içelim.
Hep beraber!
Güzelleşelim.
Kendimizden geçelim.
Ekonomiye can verelim.
Herkes kazansın.
Haydi Şerefe!

Biz her gece Heybeliiiiideeeeee…mehhhtabbbaaaaa çıkarrrrr…

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

bu yazıyı okudumya çok şey kazandım:)

Çöl Rüzgârı 
 29.09.2009 8:26
Cevap :
Yararlı olduysam ne mutlu bana.Selamlar sevgiler.  29.09.2009 9:31
 

Yersen be ağabey!

Ali Gülcü 
 28.09.2009 21:01
Cevap :
Doğru, yiyende çok var.Selamlar sevgiler.  29.09.2009 8:23
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 420
Toplam yorum
: 596
Toplam mesaj
: 69
Ort. okunma sayısı
: 1626
Kayıt tarihi
: 19.12.08
 
 

1957 Çanakkale/Yenice doğumluyum. Öykü ,deneme, şiir yazarım. Yazdığım bir çok şiirin bestesini d..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster