Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mart '12

 
Kategori
Mizah
 

Elektrik faturası nasıl düşer?

Elektrik faturası nasıl düşer?
 

Bu fatura ancak elinizden bırakırsanız düşer


TV haberinde devletin vatandaşını nasıl kazıkladığını görünce son elektrik faturasını inceleme ihtiyacı hissettim. Toplam bedel 350 TL.

Bu kadar elektriği 12 Eylül dönemi alışkanlığından dolayı gövdemde tükettiğimi sanmayın. Gidiyor işte! İşim gücüm açık lambaları söndürmek, tost pişmeden makineyi kapatmak, mikro dalga fırını mikro seviyede kullanmak, çamaşır ve bulaşığı kısa programlarda yıkamak ama sarfiyatın bir türlü önüne geçemiyorum. Hem size ne yahu, tüketirim, tüketirim!

Faturanın ayrıntısına bakınca sarfiyatımızın neredeyse sıfır olduğu anlaşılıyor. 30 TL kaçak kullanım bedeli, 4,40 TL TRT payı, 2,20 TL enerji fonu, 11 TL elektrik tüketim vergisi, 53,39 TL KDV…

Tamam, KDV’yi, fonu, enerji vergisini anlıyorum, devletin paraya ihtiyacı var. Haliyle eli cebimde olacak. Az bile alıyor. Sen kalk bu kadar yamyamı besle, benim payıma sadece 53,39 + 2,20 + 11 TL düşsün! Olacak şey değil!

Kaçak kullanım bedeli de tamam. Ne yapalım, bazı vatandaşların alışkanlığı. Çalmadan edemiyor. Kovamayız ki! Ya öde ya terk et diyemeyiz ki! Herkes çalarken o niye geri kalsın? Onun adına benim gibi kazlar nasılsa ödüyor. Onlara sorsan buna hırsızlık bile denmez.

Anlayamadığım 4,40 TL’lik TRT payı. TRT’yi en son 1991’de, o da başka kanal olmadığı için seyretmiştim. 21 senedir, bir kez olsun bakmadığım bu kanala neden para ödüyorum. Haram olsun.

Şeytan diyor, bugün aç televizyonu, gece yarısına kadar TRT izle… Madem bedelini ödüyoruz…

Ha, elektrik faturası nasıl düşer diye sormuştuk, değil mi? Farkında mısınız, siz de hiç kafa yormak istemiyorsunuz! Ne yapılacağı açık değil mi? Kaçak kullanın efendim, kaçak kullanın. Faturayı düşürmek ne kelime, hiç ödemiyorsunuz. Hatta eliniz değişken konu komşuyu ve yedi sülalenizi de yaralandırın.

 
Toplam blog
: 173
: 2173
Kayıt tarihi
: 03.10.07
 
 

1958 Trabzon doğumlu. Darüşşafaka Lisesi ve M.Ü. Siyasal Bilimler Fakültesi mezunu. Yazdığı kitapla..