Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mart '13

 
Kategori
Eğitim
 

Emeklelilerimizin ilk karşılığı

Son sınıf öğrencilerinin korkulu rüyalarından birinin sonuna gelmekteyiz. YGS 2013: Emeğimizin karşılığını bir şekilde almaya çalışacağımız sınav, ilk basamak önümüzdeki hafta 24 Mart 2013'te gerçekleşecek. Herkesi bir heyecan sarmış durumda. Öğrencilerin birçoğu duygu karmaşası içerisinde. Bu öğrencilerden biri de benim. İyi veya kötü sınava hazırlandık ve sonuna yaklaştık. Kimilerinin eziyet olarak değerlendiği bu sınavda ter dökeceğiz. 

Aileleri atlamamak gerekir. Çünkü onlar da en az çocukları kadar heyecanlılar. Çocuklarının geleceklerini kazanma çabalarında onların emeği tartışılamaz fakat şu bir gerçek ki aileler bu aralar çocuklarına ''çok az kaldı dinlenme, sık dişini şu sınavı mutlaka kazanmalısın!'' şeklinde söylemlerde bulunmaktalar. Evet dediğinizi duyar gibiyim. Haklısınız ama sınav kazanmak değil sevgili aileler. İlk basamak sınavı bir ölçüt sayılmaz, önemli olan zamanı iyi kullanabilmek ve strese kapılmadan soruları düzgün bir şekilde okumak. Başarının temel koşulu kendimize güvenmek. Böylece başarı yolunda önemli bir adım atmış olacaksınız. 

Rakibiniz olarak sizlere şunu söylemek istiyorum sevgili arkadaşlarım:

YGS'ye girmeden önce sakin olun kendinizi motive edecek şeylere yönelin. Kendi kendinizin psikoloğu olun diyorum çünkü bunu en iyi kendiniz yapabilirsiniz. Denemeler çözüp hataları görüp öğretmenlerimize sorup çözümleri öğrenerek çok iyi şeyler yapabilirsiniz. Bu saatten sonra konu açığını kapatmya çalışmak deli gibi notlar çıkarmak yapılacak en yanlış şeylerden biri. Ben TM öğrencisiyim ve öğretmenlerimin tavsiyesi coğrafya ve tarih konusunda sadece okumak oldu. Gerçekten faydalı çünkü bu zamana kadar bu konular çalışılmıştır diye düşünüyorum. Sınav yerlerimiz belli oldu bir kere gidip görmekte fayda var mekanın iyi olması çok önemli görmeden de meraklanacağınız için gidin görün içinizi rahatlatın derim. 

Arkadaşlar YGS BİR ÖLÇÜT DEĞİLDİR. Kendinizi LYS'de göstereceksiniz büyük hedefler için elbette YGS önemli ama YGS'den kötü bir sonuç aldığımızda fazla sorun etmeyip ikinci basamak sınavlarına iyi bir şekilde odaklanmalıyız. Herkese başarılar diliyorum umarım emeğimizin karşılığını alırız.Her şey gönlümüzce olsun...

 
Toplam blog
: 9
: 1403
Kayıt tarihi
: 25.06.12
 
 

Erciyes Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi 3. sınıf öğrencisiyim. Aynı zamanda okulumuz..