Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Haziran '14

 
Kategori
Üniversitelinin Sesi
 

Erciyes Üniversitesi ve Kayseri

Erciyes Üniversitesi ve Kayseri
 

Şu anda herkes sınav sonuçlarını merak ediyor değil mi? Üniversite adaylarımız sonucu beklerken boş durmuyor tahmini sonuçlarına göre hangi üniversiteyi tercihlerine ekleyeceklerini düşünüp duruyor. Ben de 2013 yılında aynı duyguları paylaştım. Sınavdan çıktığımda rahatlamış hissetmem gerekirdi ama ben hissetmedim çünkü önümde zorlu bir tercih süreci vardı. Hangi üniversiteyi seçmeliydim? Bu üniversite hangi şehirde olmalıydı? Şehrin yapısı benim kişisel yapımla uyuşabilir miydi? Bir öğrenci nerede neler yapabilirdi? Ama hepsinin boşa olduğunu farketmem çok geç olmadı. Ben bunları düşünürken sınav sonucum beklediğim gibi gelmeyince ikinci plana geçtim. Mutlaka istediğiniz ikinci bir bölümünüzün olması size çok şey katar tercih yaparken. Fakat yazacağınız bölümün size ne katacağını, neler öğreneceğinizi yani hangi dersleri alacağınızı bilmelisiniz. Yoksa üniversite yeni güzel bir yaşam değil de sizin dört senenizi yiyip bitiren bir canavara dönüşebilir.

Tercih kısmına geldiğimizde tercih edeceğiniz üniversitenin yanında şehir çok önemlidir. Bir öğrenci oraya gittiği zaman istediği her şeye kısa yoldan ulaşabilmelidir. Şehirdeki imkanlar ne kadar iyi olursa kendinizi o kadar güzel yetiştirirsiniz. Büyükşehirlerin kültür bakımından gelişmiş olduğunu net bir şekilde söyleyenler yanılırlar. 

Öncelikle okuldan bahsetmeliyim. Ben Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi'nde Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi öğrencisiyim. Üniversitemiz çok geniş bir coğrafya içinde yer almaktadır. Özellikle İİBF, Tıp Fakültesi, Diş Hekimliği ve Mühendislik Fakültesi  tercih edecek olan arkadaşlarımız bulunduğu konumdan çok memnun kalacaktır. Ağaçların güzelliği ve Eciyes Dağı manzarasıyla çok güzel bir ortam sunuyor okulumuz bize. İletişim Fakültesi, Eğitim Fakültesi Kampüsün dışında kalıyor biraz daha. Kampüs içi büyük olduğundan ring denen ücretsiz otobüslerle kampüs içinde dolaşabilirsiniz. Üniversite içine tramvay hattımız da yapılmıştır. Kaysei'nin neredeyse bir ucundan bir ucuna tramvay kullanabilirsiniz. Merkezi bir ortamda bulunduğundan otobüsle ulaşım da çok kolaydır şehrin meydanına on dk uzaklıktadır okulumuz. Ayrıca bisikletle de ulaşım yapabilirsiniz. KAYBİSLER belli noktalarda bulunmaktadır.

Kayseri'den bahsedelim biraz da. Şehrimiz aslında güzel. Alt yapısı en güzel şekilde gelişen şehirlerimizden. Ulaşım zaten bahsettiğim gibi ama mesela öğrenciye hitap eden konserler olsun eğlence yerleri olsun bu gibi şeyler azınlıkta Eğlence mekanlarına kafeleri katmadığımızda neredeyse hiç yoktur. Kültürel açıdan baktığımızda birçok eksiklikleri var. Örneğin hala bir Devlet Tiyatromuz bulunmamaktadır. Seminerler sadece özel üniversitelerde gerçekten uzman kişiler tarafından verilmektedir. Henüz amacımıza yönelik bir uzmanın geldiğini görmedim açıkcası. Kayseri tarihi açısından baktığımızda gerçekten köklü bir şehir. Camileri, kümbetleriyle göz kamaştırıyor ancak merkezde camilerden başka tarihi yapı çok göremezsiniz. En anlamlı tarihi yapılar şehre en az bir saat uzaklıktaki ilçelerde bulunmaktadır. Gezilecek yerler çok yoktur yani. Ben çok gezmeyi seven bir insan olduğumdan fazla bir yer bulamadım ancak bize Talas'taki kafeler yeter diyorsanız buyrun gelin derim. Çünkü istemediğiniz kadar güzel kafeleri bulunmaktadır. Üniversitemizin içinde yapay bir alan oluşturulmuştur. İç Anadolu'da bile Sahil kafe adını duyacaksınız yani :) 

Kayseri halkımıza gelecek olursak yerli halkı batıdan gelenler biraz yadırgayacaktır. Ben ilk geldiğimde bu insanlar neden bu kadar kaba konuşuyor veya bize neden ters ters bakıyor şeklinde yadırgamıştım ancak bir süre sonra siz de onlardan oluyorsunuz. İster istemez o ağızla konuşuyor, o şekilde davranıyorsunuz ve aslında Kayseri ağzının ne kadar eğlenceli olduğunu görüyorsunuz. ''gardaş, nörüyon, naptın, gadasını aldığım, şii'' gibi kendilerine has konuşmalarına siz de alışacaksınız. Ve halk biraz üniversite öğrencilerini yadırgıyor. Öğrenciyi tek sevenler satıcılar orada. Çünkü parayı bizim üzerimizden kazanıyorlar. Kızlar mini eteğinizle size küfreden teyzeler göreceksiniz. Veya dik dik bakan yaşlı amcalar. Her şeye alışacaksınız da alışamayacağınız ve dert yanacağınız en önemli şey otobüs şoförleridir. Şehirde dolmuş şoförleri kaldırılıp belediye otobüslerinde dolmuşçular çalıştırılırsa işte böyle olur diyeceksiniz. Koca koca otobüslerle asfalt ağlatmaya çalışan kendini rallide gören şoförlerimiz var Kayseri'de. Her şey hızla kalmayacak tipik bakışlar, sert konuşmalarla Allah yarattı demeyecek kavga etmek isteyeceksiniz. Şahsen bir kız olarak terbiyemi onlar yüzünden bozdum ben birkaç kez kavgam oldu şoförlerle :) Aslında anlatılmaz yaşanır derler ya gelin Kayseri'yi kendi gözünüzle görün derim. 

Son olarak kendi fakültemden bahsetmek istiyorum. İİBF beş bölümü bünyesinde bulunduruyor.Çok eski bir fakülte çünkü üniversite İşletme Fakültesi adı altında bu binayla eğitime başladı. Yazın ve kışın fakülte soğuktur hep üşüyeceksiniz. Ders geçme notumuz 60tır. Güya başarıyı bu sayede artırmayı hedefleyen hocalarımız bunu başaramamışlardır bence. Siyaset Bilimi adına konuşacak olursam bölüm gerçekten zor yani bu bölüme ilgi duymadığınız sürece gelmemelisiniz. Geldiğinizde adaptasyon sorunu yaşamayacak hoca sorunu yaşayacaksınız. Eğitim güzel açıkcası verilen eğitim bölümümüzde kaliteli ancak iktisat muhasebe gibi alanları gereksiz buluyorum ben kendi açımdan. Fazla zorlamayla ve derse gelip hiçbir şey anlatmamayla başarıya ulaşacağını zanneden bir fakülte burası. Ama şöyle söyleyeyim diğer fakülteler hakkında da birçok şey biliyorum. Okulun en kaliteli fakültesi İİBF. diğer fakültelerin eğimine göre kat kat iyi ders anlatımı söz konusudur. Okulumuzun kendisi şirin değil. Uzunlamasına yapılan bir bina o yüzden toplu ortamlarda bulunamazsınız. Kantinimiz minik ve şirindir. Kütüphanemiz ve okuma salonumuz da gayet güzel ortamlardır. Ortam yapmalıyım diyorsanız kantinimizde oturmalısınız veya langırt oyunu başına geçmelisiniz :) Kampüs içinde Kadir Has Kütüphanesi de Türkiye üniversitelerinin kütüphaneleri içinde en büyüğüdür. 

Kısaca okul ve şehir böyledir. Siyaset bilimi yazmayı tercih eden arkadaşlarımız Ankara dışında yazmanızı çok tavsiye etmiyorum ancak Ankara sonucunuzla uyuşmuyorsa Kayseri tercih edebileceğiniz bir yer olabilir. Diğerleriyle kıyasladığımda daha iyisini bulamazsınız. Hepinize hayatınızda başarılar diliyorum. Sevmediğiniz bir bölümü asla yazmayın. 

 
Toplam blog
: 9
: 1403
Kayıt tarihi
: 25.06.12
 
 

Erciyes Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi 3. sınıf öğrencisiyim. Aynı zamanda okulumuz..