Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Haziran '14

 
Kategori
Üniversitelinin Sesi
 

Yeni veteriner fakülteleri şart mı?

Yeni veteriner fakülteleri şart mı?
 

Yeni eğitim - öğretim dönemine birkaç veteriner fakültesi daha dahil olacak.. Bu haber canımı sıktı. Canımı sıktı diyorum, çünkü şu an için artık yeni fakülteler açılmasını istemiyorum, buna hazır olmadığımızı düşünüyorum. Dışardan bakıldığında daha çok meslek sahibi, eğitimli, ülkemizi ileri seviyelere götürecek bireyler diye düşünülüyor. Ama dediğim gibi -dışardan bakıldığında- bu böyle.

Neden böyle söylüyorum ? Çünkü her gün yenisinin açılması için çalışmalar yapılan bir bölümde okuyorum. Mesleğimizin öncelikli hedefi 'koruyucu hekimlik' olarak öğretildi bize. Hepimiz iyi birer Veteriner Hekim olmak için çabalıyoruz, buna kuşku yok. Peki şartlarımız nasıl ? Bize sunulan imkanlar gereğinin yerine getirilmesini ön görüyor mu ? Olması gereken şartlar nasıl, olan şartlar nasıl ? Olması gereken şudur : Veteriner Fakültesi'nin laboratuvarları olmak zorundadır. Gerek pratik, gerek teorik bilgi yönünden donanımlı olarak mezun vermek zorundadır. Olan şudur : Yeni açılan ve şartları hala iyileştirilmemiş olan fakültelerde ne pratik ne teorik bilgi yönünden yeterli. Mezun olanlar tabir yerindeyse sudan çıkmış balığa dönüyor . Biliyorum çünkü bende uygulaması yeterli olmayan bir üniversitede okuyorum. Omü Veteriner Fakültesi... Hayvan Hastanesi gelişmekte olan,  öğretim üyelerinin gerekli koşulların sağlanması için çabaladıkları ama bu uğraşlara rağmen hala çiftliği olmayan, sadece bir dönemde doksanın üzerinde öğrencisi olan bir fakülte. Şunu da eklemeyi unutmayalım , kendine ait binası da olmayan bir fakülte. Pratiğinizi geliştirmek için gittiğiniz Hayvan Hastanesi'nde ise çoğunlukla gördüğünüz şey, önünüzdeki kişinin formasıdır. Ne ilginçtir ki durum böyleyken hala yeni fakülte açma çabası var. Bu şartlarda mezun olan bir bireyden işini hakkıyla yapabilmesini, bilgisinin tam olmasını, pratik anlamında eksiksiz olmasını isteyebilir misiniz ? Sadece bunları yapmak için çaba sarfetmesini isteyebilirsiniz. Yeni fakülteler açılması, eğitimli bireyler yetiştirmekten daha çok ; mesleğimizin kalitesini düşürmek ve altyapısı yetersiz mezunların olmasına neden olmaktan başka bir işe yaramıyor malesef.

Almanya 'da 5, Hollanda'da 1, Fransa ' da 5 tane Veteriner Fakültesi varken, ülkemizde 20 tane Veteriner Fakültesi mevcut ve hala yenileri açılmaya devam ediliyor. Her ne kadar sesimiz bastırılmaya çalışılsa da, duyulmamaya çalışılsa da her seferinde dile getirmeye, haykırmaya devam edeceğiz.  

 
Toplam blog
: 3
: 2487
Kayıt tarihi
: 03.08.13
 
 

1992 yılında bir kış günü Samsun'da doğdum. Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi'nde Veteriner Hekim..