Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Nisan '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

En acı evlilik yıldönümü

En acı evlilik yıldönümü
 

Her biri yaklaşık iki saat olmak üzere üç defa görüşmüş sohbet etmiştim kendisi ile seçim bürosunda. Oğlundan, adaylığından, işlerinden konuşmuştuk.

Side’ den Bağımsız Belediye Başkan adayı olan Turgut Ünlü’ nün babasıydı Ayhan Ünlü. Bu gün bilgisayarımı açıp, gazetedeki arkadaşımıza selam verdiğimde aldım acı haberi. Turgut Ünlü’ nün babası intihar etmiş, resmi var mı sende, diyordu... O kadar oturdum konuştum ama resmini çekmemiştim, dedim. Olsa bile arayacak durumda değildim. Oturmuş, sohbet etmiş, çayını içmiş bir insan olarak elim ayağım titriyordu... Sanki çok yakın bir akrabamı kaybetmiş gibiydim.

Tıpkı oğlu gibi temiz bir yüzü vardı. Mavi gözleri….

Oğlunuzun adaylığı konusunda; ailesi destek olmuyormuş, karşı çıkıyorlarmış adaylığına diye duyumlar alıyoruz, ne diyorsunuz bu konuda, dedim.

Ailesi kimmiş ki? dedi. Ben babasıyım ve sonuna kadar oğlumun arkasındayım. Annesi, kardeşleri, hala kızları, teyze kızları ve onu sevenler, hepsi arkasında dedi ve ekledi. Başta biz de karşı çıkmıştık ama baktık kararlı onu destekledik ve sonuna kadar da yanında, arkasında olacağız, dedi.

Aday olmak, başkan olmak birilerinin tekelinde mi ki aday olmasın? Neden bu kadar rahatsız etti ki birilerini oğlumun adaylığı onu anlayabilmiş değilim, dedi.

Kendisine; oğlu Turgut Ünlü’ yü bir seçim çalışması sırasında izlediğimi ve çok etkilendiğimi söyledim. Kendi adıma konuşacak olursam, kazanmasını çok isterim, dedim.

Bir hayli konuştuk. Side’ den, sorunlarından öteden bu yana süregelen seçim sisteminden ve oğlundan. Bunları sadece biz konuşmuyorduk. Konuştuklarımız, şikayetler tüm Side halkının da konuştuğu, üstünde hemfikir olduğu şeylerdi... Ve oğlu Turgut Ünlü; "Ağalık sistemini yıkacağız” sloganı ile çıkmıştı yola...

Fakat yıkamadı. Bu kırılması çok zor bir zincir, zor bir ağdı. Birçok Sideli, konuştuğum birçok insan Turgut Ünlü’ ye çok inanmalarına rağmen, şansı olmadığını düşünüyordu tüm bu nedenlerden dolayı.

Tabii ki şu an birçok söylenti var. Seçim öncesi olan yoğun baskının, seçim sonrası da devam ettiğine dair. Söylentilerin ne kadarı doğru, ne kadarı abartma bilemiyoruz ama bir baskı olduğu birçok kişi tarafından konuşulan bir konu.

Sonuçta öyle veya böyle 58 yaşında, pırıl pırıl üç genç evlat sahibi olan bir insan bugün sabah başına dayadığı silahla veda etmişti hayata... Adı; Can Ayhan Ünlü. Side’nin yönetiminde uzun süre önce muhtar, sonra belediye başkanı olarak söz sahibi olmuş, yönetmiş Turgut Şen’ in damadı, Sevgi Ünlü’ nün eşi idi...

Oğullarının en büyüğü 29 yaşında olan Turgut Ünlü. Diğerleri Tuna ve Tunç Ünlü. Tuna’nın 22-23, Tunç’ un ise 18 yaşlarında olduğunu öğrendim.

Yaşadığı eve gittim. Evinin etrafı başsağlığına gelen insanlarla doluydu. Eşi Sevgi hanım, nasıl yaparsın, nasıl yaptın bunu Ayhan, biz çok mutluyduk, çok, neden? diye göz yaşı döküyordu...

Bugün evlilik yıldönümünüzmüş, dedim. Evet dedi. 30 yıl, otuz koca yıl bitmişti, dedi. Nasıl olur diyordu. Nasıl yaptın bunu Ayhan!

Daha fazla dayanamadım. Çıktım. Saat 14-14:30 sıralarıydı sanırım. Adli tıp’ a gönderilen cenazenin yola çıktığı, yarım saate kadar evde olacağı haberi geldi. Çıkmak zorundaydım. Yaralı olarak ulaştırıldığı Özel Anadolu hastanesine uğradım. Bize getirdiklerinde saat sabah 8: 50 idi. Daha ayrıntılı bilgi için doktoru ile görüştürelim dediler ama acil çıkmam gerektiği için görüşemedim. Zira acil fotoğraf bekliyordu gazetede arkadaşım.


Bu ne biçim iş diye düşündüm yolda... Bu ne biçim bir dünya. Bir seçim iki cana mı maloldu yani şimdi. Biri seçim arifesinde stresten kaynaklı yaşandığı söylenen 35 yaşındaki Oymapınar Belediye başkanı Mehmet Bozkurt' un ani ölümü, diğeri ise bugün canına kast eden Can Ayhan Ünlü.

Ne desek boş şimdi… Onlar gitti. Hatıralarımızda paylaşılan anların tortusunu ve acısını bırakarak…

Merhuma Allahtan rahmet, Turgut Ünlü başta olmak üzere, eşi ve oğullarına Allahtan sabır ve metanet dilerim.

Nur içinde yat Can Ayhan Ünlü. Mekanın cennet olsun.

 
Toplam blog
: 669
: 1503
Kayıt tarihi
: 19.01.07
 
 

Bir on dört mart sabahı güneş henüz arz-ı endam ederken üzeri yongalarla kaplı, küçük pencereli, ..