Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Haziran '17

 
Kategori
Sivil Toplum
 

Engellilik alanında çalışacaklara öneriler

Engellilik alanında çalışacaklara öneriler
 

salih arıkan


Engellilik alanında çalışacaklara öneriler. Değerli arkadaşlar bazen dostlar arıyor biz bir dernek kuracağız yâda şube açacağız gibi söylemlerde bulunuyorlar. Önce şundan başlayayım şubemi yeni dernek mi şube açmanın şöyle bir artısı var derneğiniz marka bir dernekse o derneğin marka değerinden faydalanıyorsunuz. Buda sizin bilinir olmanızda bir artıdır. Yalnız şöyle bir eksisi de var. Projelerde şubeler daha dezavantajlı durumda bu yönünü de hatırlatmasak yanlış olur. Bazen engelli olmayan ve engellilerle ilgili çalışmak isteyen arkadaşlar oluyor. Benim önerim şudur. Engellik alanı zor bir alandır. Öncelikle alanla ilgili okumalar yapmak gerekir. Eğer alanı istismar etmek isteyen biriyseniz hiç tavsiye etmem. Çünkü sürdürülebilir bir çalışma değil. Bir sürü istismarcı dernek var. Bizlerde bunları Etkisizleştirmeye halkı bilinçlendirmeye çalışıyoruz. Kurulacak şube yâda dernekçe mutlaka engelliler olmalı. Engelliler adına kurulan ve engelli hiç bir üyesi olmayan yani diğer deyişle engelsiz engelli dernekleri de az değil. Ben engelliler adına kurulan derneklerde engellilerin olması faaliyet ve politikaları belirlerken engellilerle birlikte hareket edilmesi gerekiyor. Engellilerle ilgili dernek ve şube açanlar. Aynı alanda çalışan derneklerle engelli meclisleri ve üst kuruluşlarla görüş alış verişinde bulunması gerekir. Bu sahadaki gazete dergi radyo TV programları engellilerle ilgili kitaplar akademik çalışmaları takip etmeli. Dilenen ve dilendirilen değil de hak temelli bir mücadele içinde olmalı. Engelli haklarının bir insan hakları mücadelesi olduğuna inanmalı. Üyelerine engellilere ve topluma hak bilincini aşılamalı. Dernekte engellilerin kişisel gelişimini amaçlayan bilgisayar atölye EKPSS ve mesleki eğitim ve farklı alanlarda kurslar düzenlemeli. Geziler piknikler ve diğer faaliyetlerle sosyal rehabilitasyonu amaçlamalı. Konferans panel bilgi şöleni ve farklı eğitimlerle engellileri ailelerini ve toplumu bilinçlendirmeli. Gazete yazıları radyo TV ve internet portallarında yazılarla toplumsal farkındalık amaçlanmalı. Özelikle engelli yâda engelsiz öncelikle engelli kimdir engel çeşitleri engellilere bakış farklılık mı eksiklik mi gibi birçok konuda bilgi sahibi olmalı. Ben bir de kendim görmediğim için azıcık körler açısından bakayım. Öncelikle bağımsız hareket konusu çok önemli her görmeyen toplumda zihinsel anlamda bağımsız olmalı daha sonra başkasına bağlı olmadan tek başına yaşayabilecek kadar bağımsız yaşam becerileri edinmeli. Kabartma yazıyı öğrenmeli. Beyaz baston eğitimi almalı ve kullanmalı. Sesli ekran okuyucu programlarla bilgisayar kullanmalı. Bu alanda çalışacaklar. Engellilerin erişilebilirlik eğitim ve sosyal hayata katılımlarıyla ilgili çalışmalar yapmalı.  Değerli arkadaşlar dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım. Eksiklerim ve hatalarım varsa mutlaka bana yazın. Çünkü yazdıklarımı kendimde yapmaya ve anlatmaya çalışıyorum. Elbette benim göremediğim belki de görmek istemediğim yönler vardır. Soru görüş ve önerilerinizi bekliyorum. slh.arikan@gmail.com

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..