Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ağustos '12

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Erik Kompostosu, Ramazanda yudum yudum serinlik

Erik Kompostosu, Ramazanda yudum yudum serinlik
 

Merhaba;

Özellikle gerçekten de Ramazan ayı boyunca hemen hemen her iftar ve sahurda yediğimiz bu kompostuyu anlatmak isterim.

Özellikle de Coca cola, hazır meyve suları, gazlı içeceklerin zararlarının ayyuka çıktığı bu günlerde...

Karadenizde  daha doğrusu Ordu'da erik çeşidi o kadar çok ki.

Hemen hemen her fındık bahçesinde en az üç-dört tane erik ağacı, elma ağacı vardır.

Erikler, mayısta başlar; eylüle kadar olan çeşitleri vardır.

İşte biz bu eriklerle kompostu yaparız. Reçel, marmelat, pekmez yaparız.

Ah! unuttum, konserve yapıp, dondurucuya atıp, kışın da yemeye devam ederiz.

Ah! bir kez daha unuttum. Kuruturuz güneşte.

Belki bilir, belki bilmezsiniz, erik kurusu en güçlü antioksidan.

Herhangi bir gübre, ilaçlamaya maruz kalmadığndan gayette sağlıklıdır; Kurtludur!

Neyse;

Eriği yıkar, tencereye üçte bir erik, üçte iki su şeklinde konur, biraz da şeker katar kaynatırız.

Hepsi bu.

Bu arada, isteyen kasede yemeyip, suyunu meyve suyuna çevirebilir.

Süzgeçten geçirilip, sürahiye doldurulur. Meyve suyu olarak tüketilir.

Sizi bilmem ama ben kaşık, kaşık,  buz gibi kompostuyu hem sahurda hem iftarda mideye indirmeyi severim.

Sağlık önemlidir, dostlar.

Afiyet olsun.

 
Toplam blog
: 359
: 1593
Kayıt tarihi
: 29.11.06
 
 

Deli-dolu, akıllı,  yalandan yere çamura yatan, normal değerlerde zekalı, esprili, şakacı, kendin..