Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ağustos '12

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Zeytinyağlı kabak çiçeği dolması

Zeytinyağlı kabak çiçeği dolması
 

Kabak çiçeği dolmasını ne yaptım ne de yedim da ki bahçeye ekmek için aldığım fidenin su kabağı yerine bal kabağı fidesi çıkmasına kadar. Bal kabağı olmayınca bende madem ektim çiçeklerinden faydalıyım dolmasını yapayım dedim iyi ki de yapmışım artık bizim evin olmazsa olmazından oldu çıktı çiçekler açtıkça dolma, açtıkça dolma yapmaya başladım.Çokta lezzetli oluyormuş neyse ki aradaki boşluğu doldurmuş oldum. Bu lezzetten mahrum kalmak istemiyorsanız mutlaka deneyin derim.

MALZEMELER:

35 Adet kabak çiçeği

½ Su bardağı bulgur

 1  Su bardağı pirinç

1 Adet kuru soğan doğranmış

1 Adet rendelenmiş domates

1 Çorba kaşığı kuru nane

1 Çay bardağı zeytinyağı

Yarım demet dere otu, yarın demet maydanoz

1 çay kaşığı kimyon,yarım limon suyu.

Tuz karabiber arzuya göre acı pul biber

 

YAPILIŞI:

Kabak çiçeğinin iç kısmındaki  tohumlarını çıkarın, yeşil yapraklarını ve saplarını da koparın, su dolu bir kapın içinde on dak. bekletip durulayın, diğer tarafta bütün malzemeleri karıştırın ve kabak çiçeğinin içlerini çay kaşığı yardımdı ile doldurup tencereye dizin üstüne çok az zeytinyağı gezdirip üstünü geçmeyecek şekilde su ve tuz ilave edin pişirmeye bırakın, Afiyet olsun

 
Toplam blog
: 56
: 2815
Kayıt tarihi
: 18.01.07
 
 

Kendimi bildim bileli yemek yapmak benim için bir tutku. Turizm ve Otelcilik Meslek Lisesi'ne gir..