Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ocak '20

 
Kategori
Özel Günler
 

Erken Doğum Günü

Erken Doğum Günü. Birinin çocuğu olacağı zaman eli ayağı düzgün olsun diye dua edilir. Edilsin ’de engellilerin yanında da zaman zaman bu dua ediliyor. Buda bazı arkadaşları incitiyor. Engelliliğin aczi yet değil de farklılık olduğunu anlatan sosyal modele de kulak vermek gerekiyor. Gerekli düzenlemeler eğitim ve rehabilitasyonla engellilerde toplumda çalışan üreten kişiler olabilir. Bu ön yargılar bizi daha çok incitiyor ve bu algılar bizi toplumdan koparıyor. Toplumunda engellilik hakkında doğru bilgilendirilmesi gerekiyor.

 

Cuma günü biri bana zorla yardım etmeye çalıştı. Bende kolumu asıldığı için kolumu çektim. İzinsiz dokunulması doğru değil ve görmeyene yardımcı olmamızı ister misiniz demek en doğrusudur. Ben Anamın söylediğine göre bir Kurban Bayramında doğmuşum. Ve kör bir çocuk olduğum için mutluluk değil de gözyaşı ve acı dolmuş evimize bir tapınakta diyor ya siz doğduğunuzda herkes sevindi siz ağladınız öyle bir hayat yaşayınki siz öldüğünüzde onlar ağlasın siz gülün. Ama bizimkinde herkes ağlamış ve bir akrabamız diyor ki bakracın içine atında ölsün. Rahmetli Annemde evimi bekler diyor. Babaannemde kesinlikle ölüme terkedilmeme razı olmuyor.

 

Körler Okulu Cumhuriyet Lisesi Uşak Eğitim Fakültesi iş ve başarısız bir evlilik derken bu günlere geldik. Doğum günümde iyi ki varsın iyi ki doğmuşsun denilmedi. Annem kanser tedavisi gördüğü dönemde bütün işlemlerini ben takip ettim. O zaman Annem benden helallik istedi. Seninle yeterince ilgilenemedik demişti. Nedenini sormadım çünkü bu işleri Akademik olarakta okumaya başladığımda Annemi suçlayamıyorum. İstenmeyen ve toplumsal kabul görmeyen bir çocuğun sevgiyle büyümesi beklenemez. Köy hayatı ağır şartlardır ve çalışacak üretecek kişiye ihtiyaç vardır.

 

Tarım toplumu kültürü hâkimdir. Ama modern zamanlarda zihinlerde hala tarım kültürünün kırıntıları hâkim. Teknoloji gelişti ve engelliler artık birçok alanda çalışabiliyor. Ama zihinler tarım toplumu kültüründe kaldı.

 

Erken doğum günü. Sevgili yeğenim finalleri bittiği için köye Ailesinin yanına gidecek. O ve bizim Gönüllü Ablalarımız doğum gününü organize etmişler. O yüzden erken kutladık. Ben Nüfusa göre çarşamba gününde doğmuşum 15 Ocakta kaydedilmişim o hengâmede gerçek bir tarih olduğuna inancımda zayıf. İyi ki doğdun iyi ki doğdun cümlesi beni sevindirmek yerine çoğu zaman hüzünlendirir. Çünkü biz iyi ki doğdun iyi ki varsın sözlerine çok alışkın değiliz daha çok acaba hangi günahın sonucu engelli olmuş cümlesi daha çok dilendirilmesine alışmışız ben rabbimin takdirine razıyım. Ama insanların incitici tutum ve davranışlarına razı olmam beklenemez.Salih Arıkan Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..