Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Şubat '12

 
Kategori
Sinema
 

Eş Ruhumun eş zamanı

Eş Ruhumun eş zamanı
 

Film ekibi bir arada


Her Masal Kendi Gerçekliğini Taşır İçinde!

Bir kadın ve bir erkek. Farklı yerlerdeki benzer hayatların “bir”leşmesi. Farklı kulvarlarda koşan iki yüreğin, aynı varış noktasına doğru yol alışı. Hayat arenasında mutluluğun anahtarı: Eş ruhlar fenomeni.

EŞ RUHUMUN EŞ ZAMANI

Türkiye’nin ilk kuantum filmi olarak lanse edilen “ Eş Ruhumun Eş Zamanı” adlı yapıt seyircisiyle buluştu. Ladybirds Production tarafından 200 kopya olarak vizyona sunulan, Özen Film tarafından dağıtımı yapılan ve Türkiye’nin dört bir yanında aynı anda gösterime giren film, seyircisine hayattaki en önemli mutluluğun eş ruhuna kavuşma olduğu mesajını gerçek bir yaşam öyküsünden yola çıkarak anlatıyor. Senarist ve yönetmenin aşk öyküsünden… Kendi hayatlarından yola çıkarak, aynı adlı romandan beyaz perdeye uyarlanan filmin senaristliğini Işık Elçi Günseli, yönetmenliğini ise eşi R.Şanal Günseli üstleniyor.
“İzmir’den bir konferans çağrısı aldığımda başlamıştı her şey. Hemen bu davete olumlu yanıt verdim. O, o gün oradaydı ama ben onu fark etmedim. Uzak bir hayal gibiydi benim için. Sonra bir Homeopat bir arkadaşım bana bir ilaç verdi. Kendimi bir hafta kuş gibi hissettim. Bu arkadaşımın söylediğine göre bozulan düzenim yerine oturmuştu bu süreçte. Sonra karşıma bir geçmiş yaşam terapisti çıktı. Geçmiş yaşamlarımda ettiğim bir yemini gördüm orada. Sonra birden kalabalık bir salonda onu sırtından görüp bütün bedenimin hayranlıkla donup kaldığı o anı hatırladım. Bu tam bir Erosun okunu attığı ana benzer bir şeydi. Fakat ben üzerinde durmamıştım. Gerçekten her şey bir rüya gibiydi ve benim eş ruhum bir rüya uzmanıydı! Ben bana açılan kapıları usulca itip yürümüş bana sunulan hediyeleri almıştım. Kalbimin sesini izlemiştim ve iyi de yaptım.”
Eş Ruhumun Eş Zamanı Filminin yönetmeni kendi ruhunun eşini bulma sürecini işte bu cümlelerle aktarıyor bize.
İlahi güce duyduğu sevgi ve imanla yola çıktığını ifade eden senarist Işık Hanım ise, aslında bir rüya uzmanı. Rüyasında yazması gerektiğini gören ve uyandığında tüm yaşamını kökten değiştirmeyi göze alan bir idealist. Rüyalarının yönlendirmesiyle başta ismi olarak tüm yaşamını kökten değiştiren Işık Hanım, rüyalarının rehberliğiyle kaynaktan aldığı mesajları hayata geçirerek Esma-ül Hüsna ve Tekamül Kaynakları çalışmalarına başlıyor, eğitimler vererek, katılımcılarını ilgili konularda bilgilendirerek Türkiye’de bir ilke de imza atmayı başarıyor. Işık Hanım insanların Yaradan’la bütünleşip aslında O’ndan bir parça olduğunu kabul etmesine rehberlik ediyor ve tüm çalışmalarında “hiçbir şeyin kendimiz olma kararlılığımızı engelleyemeyeceğini” anlatıyor. Kuantum Düşünce ve Yaşam Merkezi’nde Rüya eğitmenliği yapan yazar, bu filmle insanların kişisel yalnızlık sürecinde bir ömür boyu eş ruhunu aramasıyla ilgili ipuçları sunuyor ve seyirciye içinden gelen sesi dinlemesi yönünde telkinlerde bulunuyor.
R. Şanal Günseli, eş ruhu bulma yolculuğunu anlatmaya devam ediyor.
“Herkes eşini bulmak ister. Özel biri tarafından özel olarak sevilmek. Herkes mutlu olmak, sevmek ve sevilmek ister. Şiirlerin, şarkıların, romanların, öykülerin konusu çoğunlukla budur. Gözlerine baktığınızda tanıdık birine bakıyor olmanın verdiği o huzur, beğenildiğini, arzu edildiğini fark etmenin gururu, ellerden akan o sıcaklık, konuşmak ve anlaşılmak, tenin cazibesi, onu uzun uzun seyretmek hayranlıkla, ondan gurur duymak, kendini iyi hissetmek, kahkahalarla gülebilmek en basit şeylere, zor anlarda birbirini desteklemenin verdiği güven duygusu, bitmeyen bir coşku, doyumsuz sevişmeler, onunla birlikteyken hayatın her anından alınan keyif,  kendini onun yanındayken tek kişi gibi hissetmek, doyumsuz sevişmeler….ve.. çocuk…onun minicik elleri, küçücük dudağı, kalbinizi ısıtan sıcaklığı ...Ve aile…İşte bir ütopya!”
Bu ütopyayı beyaz perdede aktaran isimler; Aylin Kabasakal, Uğur Çavuşoğlu, Hakan Korkmazyöürek, Tuğçe Ersoy, Güzin Usta, Bedia Ener, Ülkü Kaya, Melisa Nalçak, Gül Yerlikaya, Deniz Seki, küçük oyuncu Alasu Günseli (senarist ve yazarın kızı) ve konuk oyuncu Musa Uzunlar.
Günseli ailesi eş ruhunuzu bulma konusunda tüyolar da veriyor buna göre;
- Eş ruhunu bulmanın önündeki engeller
Eşruhunuzla buluşmak istiyorsanız önyargılarınızın neler olduğunu şöyle bir kağıda yazıp üzerinde tek tek çalışmanız gerekiyor. Yaş konusunda önyargınız olabilir, erkeğin kadından mutlaka büyük olması, yaş farkının onu geçmemesi konusunda,  sonra din konusunda ön yargınız olabilir, kültürel düzey ve sosyal çevre konusunda önyargı! Eş ruhlar biraz bu yargıları yıkmak için özellikle birbirinden farklı konumlarda enkarne olabilirler.
Mutlaka eş ruhunuzla tıpatıp aynı olmanız gerektiği de bir başka önyargıdır. O sizin, siz de onun tamamlayıcısısınız aslında. Dolayısıyla farklılıklar bir avantajdır.
Bir başka önyargı da birden bire hiçbir sorun ve çatışma yaşmadan büyülü bir dünyaya kanat çırpacağınızı sanmaktır. Evet çoğunlukla böyledir de. Ama her zaman değil! Geçmişten getirdiğiniz alışkanlıkların değişmesi zaman alır. Uyum süreci için sabır gerekebilir. Korkularınız, yanlış inançlarınız ayağınıza dolanabilir. Ama siz bunların çoğunu halletmiş biri olarak ne yapacağınızı bilirisiniz.
- Eş ruhu bulma süreci
Kalbinizin sesini izlemek için niyet ettiğinizde sadece onunla konuşun. Dışardan parazit sesler duyacaksınız emin olun. “O sana göre değil, biz onu beğenmedik” gibi şeyler. Sonra kafanızın içinde duyduğunuz diyaloglar.
Sezgileriniz bütün bunların ötesinde bir alandan size ulaşır. Kalbinizin derinliklerinde. İsterseniz ona karnınızda diyebiliriz. Solar Pleksus dediğimiz bölge aslında büyük aklımızın çalıştığı yerdir. Bir sorununuz olduğunda oraya dikkatinizi verip sonra üçüncü gözünüz odaklanın. Bir şey düşünmeyin ve tahmin yürütmeyin. Durun ve bekleyin. Mesaj açık ve net bir şekilde gelecektir.
Hayatta en büyük mutluluğun doğru eş ve doğru eşi bulmakla başladığına inanıyorsanız ve bu süreçte size neyin gerektiğini öğrenmek istiyorsanız bu film tam size göre…
 

Filmin resmi web sitesi: http://www.esruhumuneszamani.com/
Neslihan Sultan PALA

 
Toplam blog
: 35
: 2068
Kayıt tarihi
: 03.09.11
 
 

1970'li yıllarda başlayan yaşam serüvenimde yazmak daima benim için itici bir güç oldu. İstanbul ..