Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ağustos '11

 
Kategori
Dünya
 

Esed’in geri adımının anlamı

Esed’in geri adımının anlamı
 

Esed


Esed’in Geri adımının anlamı  

Esed BM genel sekreteri Ban Ki-Mun ile yaptığı telefon görüşmesinde protestoculara artık silahlı müdahalenin yapılmayacağını açıklamış. Herkes gibi bende bu adıma temkinli yaklaşıyorum. Çünkü pek çok geri adım Esed adına daha ileriye adım olarak geri döndü. Bu adımın diğer adımlardan bu yönde ayrılması temennileriyle bu adımı karşılıyorum.  

Peki merak edilen bir şey var. Bu adım neden atıldı, neden şimdi ve neden bir anda. Türkiye’nin aldığı rol ile Hama’nın bırakılıp çıkılması ve ardından Türk gazetecilerin bölgeye girmesi gibi sıcak adımlar atıldığında niye bu adım onun devamı niteliğinde atılmadı da arada Deyr El-Zor’da katliam yaptın. Ya da orada katliam yaptıktan sonra niye böyle büyük bir geri adım attın. Bu soruların cevapları elbette gizli kapılar arkasındaki görüşmelerde gizli. O görüşmelerde Davutoğlu’nun direkten “Sözün bittiği yerdeyiz” diplomatik açıklamasının anlamımı söylendi. Durdur bu işi yoksa Mübarek gibi mi olursun dendi bilinmez ama bu ve buna benzer bir olay oldu ki Esed geri adım attı.  

Bizim bu kararı temkinli davranıp sürekli olması temennimizi iletmekten başka yapacağımız bir şey yok. Diğer geri adımların aksine kalıcı bir karar olur ve Suriye normale döner. Ama şahsi fikrim bu iş bu kadar büyümüşken burada durmaz. Bunu Esed’e biliyor bunun için bence dünyaya ve özellikle Türkiye’ye bu adımın haklı olduğunu kanıtlamak için biraz pusu da bekleyecek. Protestocuların baş kaldırışlarını tüm dünyaya gösterip onları terörist gibi tanıtacak. Bu bir düşünce Esed bu ne yapacağını kimse tahmin edemez. Belki bu yazı daha onaylanmadan Esed gitmiş bir yeri vurmuş olur.  

Mehmet Emin ÖZTÜRK 

 
Toplam blog
: 352
: 3094
Kayıt tarihi
: 02.08.08
 
 

1989’da Aksaray’ın Eskil ilçesinde doğdu. İlköğretimini 2004 yılında Eskil Cumhuriyet İlköğretimi..