- Kategori
- Kültür - Sanat
Eskişehirli şair Rasim Köroğlu ve bir şiiri

Eskişehirli şair Rasim Köroğlu( 1953- Ekim 2014)
Eskişehirli şair Rasim Köroğlu’nu 30 Ekim 2014’de öbür aleme göndermiştik. 61 yaşında iken elveda etti. Acısı hala içimdedir. Sevgili Rasim Köroğlu’nu 09,10,11 Eylül 2002 yılında Eskişehir’de yapılan bir kültür sanat etkinliğinde bir araya gelmiştik. O günlerde bana imzalı olarak KÖRÜN TAŞI adını taşıyan ilk şiir kitabını “Üstadım Sayın Abdülkadir Güler Bey’e saygılarımla” diyerek nazik bir ifadeyle armağan etmişlerdi. Ne güzseldi o günler.
Yanımızda Eğitimci yazar ve şair Muharrem Kubat, Eskişehir Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı İbrahim Sağır, Fikret Akın, Halil Gürkan, Mehmet Ali Kalkan, Rabia Barış, Ankara’dan Abdullah Satoğlu gibi tanıdığım şairlerde vardı… Hepsini yazamadım, bağışlasınlar… Sevgili Rasim Köroğlu için daha önce de bir yazı yazmış hayatı, eserleri, aldığı ödüller konusunda bir yazı yazmıştım. ‘ Şair Rasim Köroğlu’nun Ardından / Milliyet Blog: 02 Kasım 2014 ), Aslında şair Rasim Köroğlu bir Hiciv ve taşlama şairidir. Bunları yazarken birleştirici ve yapıcıdır. Feyzi Halıcı O’nun için şunları yazıyor:
“Şiir, geleceğe bir çağrışımdır, bir müjde çiçeğidir. Yaşanılan zamanın bir savunmasıdır. Önemli olan düşünceyi, bir musiki ahengi içinde nakış nakış anlayan, bilen, seven gönüllere sunabilmektir. Şimdileyin şiir vadisinde bu gerçekleri bilen, gören ve yaşayan bir şair, Rasim Köroğlu at koşturuyor. Zamanın gerçekleri yansıtan ekranını kendine konu yapmış. Kılı kırk yararcasına öyle tespitleri var ki insanı hayret ve hayranlık içinde bırakıyor. Kara mizahla dolu değil görüşleri yapıcı ve birleştirici. Gökdürbünü örneği gözleriyle, insan sevgisine açık gönlüyle, yepyeni bir dil terennüm eden kalemiyle sanat vadisinde yol alacağına inanıyor, kendisini candan tebrik ediyorum”. Yakın hemşerisi Muharrem Kubat ise şunları yazıyor:
Rasim Köroğlu’nun yazmış olduğu şiirlerde hicivle güldürü adeta bütünleşmiş gibidir. Bir başka deyişle iç içedir. Bugüne dek yazılan Türk şiirinde ender görülen olgulardan biridir bu. Hiciv yönüyle Hayyam rubaileri kadar anlamlı ve ağır, güldürü yönüyle de Neyzen Tevfik’in şiirleri kadar düşündürücü ve tatlıdır” diyor. Aslında Rasim Köroğlu erken gitti aramızdan. Saygıyla ve rahmetle anıyor, metanı cennet olsun diyoruz. Biz en iyisi sözü fazla uzatmadan şairimizin sonradan görenler içir kaleme aldığı bir şiirini sözlerle paylaşmak istiyoruz.
SONRADAN GÖRME
Hep aynı kalır mı sonradan görme
İlkönce serveti, mali değişti
Tek tek saydırıp da gel beni yorma
O bildiğin cümle hali değişti
***
Yalan ile Allah versin belâmı
Edemezdi iki satır kelâmı
Hellov diye verir şimdi selâmı
Ağzında lisanı, dili değişti
***
Yormazdı halini kimse hayıra
Benzerdi kafası çıplak bayıra
Ekin eker gibi sanki çayıra
Ektirdi saçı da keli değişti
***
Sadece kendini sanıyor zeki
Aslına bakarsan aptalın teki
Girse tuvalete kesiyor çeki
Cebinde parası, pulu değişti
***
Bıraktı göbeği, kızardı ibik
Kaybolup gidiyor etinde kemik
Spora başlamış adı ayrobik
Kalçası, vücudu, beli değişti
***
Bu yıl dedesinin ölüm senesi
Sosyeteden flört buldu nenesi
Veledin kaç avrat gördü sinesi
Evlisi, bekârı, dulu değişti
***
Sığırtmaç Ahmet’in vardı deneyi
Vurdukça yıkardı beş, on danayı
O koruyor şimdi kızı Mine’yi
Buldu badigardı yolu değişti
***
Bir yıkık evleri kaldı şurada
Nostalji yapıyor, gelip arada
Boşa sorma Rasim O’nu burada
Göçtü İstanbul’a ili değişti.
Rasim KÖROĞLU
Körün Taşı Şiirler / Kasım 1999
Abdülkadir GÜLER
07.Şubat 2015- SÖKE