Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Eylül '17

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Evde Mürdüm Eriği Kurutma

Evde Mürdüm Eriği Kurutma
 

Kurutulmuş meyveler içinde güçlü bir antioksidan olan mürdüm eriğinin tadı çok özeldir ve evde kuruttuğunuz kuru eriği ıslatarak yumuşattıktan sonra yediğiniz zaman vücudunuzun güçlendiğini hissedersiniz. Kurutulmuş mürdüm eriğinin hoşafını da yaparak tüketebilirsiniz.

Mürdüm eriğini içindeki meyve şekerinden dolayı kuruturken emaye tepsinin kenarlarını alüminyum folyoyla kaplamalıyız ve eriklerin altına salamuralık kaya tuzu koymalıyız. Erikleri alüminyum folyoya değdirmemeliyiz.

Mürdüm eriklerini eğer yeterli sayıda emaye tepsiniz yoksa bir sofra bezinin veya borcam kapların üzerine serdiğiniz havlu kağıtların üzerinde de kurutabilirsiniz.

Kağıtlar ıslaklığı iyice emince tekrar değiştirmeniz gerekir çünkü meyveler daha çabuk kuruyacaktır. Mürdüm eriği biraz zor kuruyan bir meyvedir onun için biraz sabırlı olmanız gerekir.

Malzemeler:

4 kilo mürdüm eriği

Kaya tuzu

Yapılışı:

Mürdüm erikleri güzelce yıkandıktan sonra ortadan ikiye ayrılarak çekirdekleri çıkarılır. Kaya tuzu ile tuzlanmış tepsilere mürdüm erikleri dizilir ve güneşe çıkarılarak en az 15 gün kurutulur.

Kuruyan erikleri salamuralık tuz konulmuş bir kabın içinde saklamak gerekir eğer ortam sıcaksa buzdolabında muhafaza etmekte yarar vardır.

Afiyet olsun.

 
Toplam blog
: 627
: 3456
Kayıt tarihi
: 11.06.11
 
 

Kendi halinde yaşayan doğa tutkunu, sıradan bir vatandaş. İnsanların dış güzelliğine değil iç güz..