Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ağustos '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Evinin kadını, çocuklarının anası olacaksın!

Evinin kadını, çocuklarının anası olacaksın!
 

"-Hanım kızımız ne iş yapıyor efendim?"

"-Bizim kızın elinden her iş gelir. Efendime söyleyeyim, çok güzel çamaşır yıkar bizim kız, on parmağında on marifet. Çok güzel dolma sarar. ..."

Böyle sürer gider kız isteme ya da beğenme muhabbetleri, bizim kültürümüzde.

Örneğin, eskiden çalışan kadın pek tutulmazdı. Genelde ev kızları tercih edilirdi oğullara istenilmek için.

Hatta eski Türk Sineması'nda önemli bir yeri vardır bu konunun. Kadir İnanır der ki bir filmde; "evinin kadını, çocuklarının anası olacaksın."

Bunu duymayanımız kalmamıştır. Bunun, bir de benim uyarladığım versiyonu vardır, ki o da şudur; "evinin erkeği, çocuklarının babası olacaksın."

Neyse konuyu çarpıtmayalım. Eskiden ev kızları tercih edilirdi demiştik en son. Fakat günümüzde, çevremde gözlemlediğim kadarıyla, çalışan kadınlar tercih edilmeye başlandı.

Belki tercih kelimesi, bazı hemcinslerimi rahatsız etmiş olabilir ana inanın ki bu, toplumumuzda gerçekten bir tercih meselesi olmuştur ve öyle de devam etmektedir.

Bunun nedenini hepimiz az-çok biliyoruz.Asıl bahsetmek istediğim bu değil.

Çok sevdiğim bir film vardır: "AŞK VE GURUR". Orada burjuva kesiminden olan kadın, bir köyde yetişmiş olan genç kıza soruyor:

-Piyano çalabilir misin?

-Çok az leydim.O da pek iyi sayılmaz.

-Resim çizebilir misin?

-Hayır leydim.

-Dadınız var mı?

-Hayır.

-Beş kız bir evde dadısız mı büyüdünüz yani?Anneniz çok zorlanmış olmalı.

-Hayır, hem de hiç leydim.

Kadın şaşkınlık içindedir. Çünkü bütün bunlar, o zamanda bir kızın ne kadar nitelikli olduğuna karar vermek için gerekli unsurlardır. Bir de ne kadar iyi piyano çaldığınız, ne kadar güzel resim yaptığınız da önemlidir.

Dikkatinizi çektiyse, eskiden çizilen resimlerde hep kitap okuyan kızlar vardır.

Bizdeyse çamaşır yıkayan kadınlar vardır resimlerde ya da çeşme başında üç kız yanyana gibim türküler.

"-Hanım kızımız ne iş yapıyor efendim?"

"-Bizim kız günde bir kitap okur, çok güzel natürmort resimleri vardır, yabancı dili Fransızca'dır..." dese adamcağız, karşısındaki Mars'tan gelmiş gibi bakar kızın babasına.

Oysa benim o kadar hoşuma gitti ki filmde olayların geçtiği dönem, keşke o zamanlarda yaşasaydım dedim.Tek işim kitap okumak, piyano çalmak, resim çizmek olsaydı.Bir de kendime eş bulurdum.Evimin kadını da olurdum çocuklarımın anası da.

Kimbilir, belki birisi de benim portremi çizerdi kitap okurken.

 
Toplam blog
: 77
: 939
Kayıt tarihi
: 13.01.07
 
 

1979 Giresun doğumluyum. Kendimi bildim bileli kalabalığı sevmem. İnsanlara karşı mesafeliyimdir. He..