Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Haziran '07

 
Kategori
Söyleşi
 

Evren Mevlanaoğlu ile yaptığım röportaj (07.03.2005)

Evren Mevlanaoğlu ile yaptığım röportaj (07.03.2005)
 

TURGAY SUAT TARCAN: Popstar yarışmasında birçok kişi tarafından favori olarak gösteriliyordun. Fakat 3. hafta elendin. Bunu neye bağlıyorsun?

EVREN MEVLANAOĞLU: Bunun çeşitli sebepleri var bence. Birincisi halkın “Nasılsa iyi, yürür gider, sonra oylarız” demesi, ikincisi de 14 yıllık müzik geçmişim haricinde diğerleri gibi fiyasko olan şeylerin hayatımda olmaması.

TST: Eurovision olsun, Popstar olsun, Akademi Türkiye olsun; bu tip müzik yarışmalarında sonucu sadece ses ve kalitenin belirlediğine inanıyor musun?

EVREN: Günümüzde ne yazık ki tüm müzik yarışmaları siyasi amaçla yapılmakta…Bu Türkiye’de olduğu gibi dünyada da böyle…En basit örneği uluslararası Akdeniz şarkı yarışmasında Yunanistan jürisi olarak Yılan Hikayesi’nde oynayan Yunanlı kız vardı. Sence neden??? Türkiye’ye daha çok oy gelsin diye…Ya da başka bir örnek…Barış’ı Eurovision’a kim soktu??? Benim neden bundan haberim yok, vs… Bunların hepsi ne yazık ki siyaset…

TST: Politik konuşan diğer yarışmacıların aksine sen dobra dobra konuşmayı seçmiştin. Sence onlar mı doğrusunu yaptı, yoksa sen mi?

EVREN: Halk artık yemiyor tiyatro yapanları…Yer gibi görünüyor ama inan yemiyor…Ayrıca ben oraya ben olarak girdim. Sonradan diğerleri gibi mutasyon geçirmedim ve asla geçirmem…Evren doğduğundan beri böyleydi, değişmez! O nedenle halkın beni ben olarak tanımasını istedim açıkçası…Ya da başka bir deyişle…”Beni ben olarak sevsinler. Sevmiyorlarsa kendileri bilir” düşüncesindeyim hala…

TST: Hiç "Keşke politik olsaydım" diye pişmanlık duydun mu?
EVREN: Never!!!

TST: Jüri üyelerinin kamera arkasında samimi, kamera önünde politik olduklarını duymuştum. Doğru mu bu?

EVREN: Bence değil…Ya da şöyle diyelim; yarışmacılar gibi onlarda da kişisine göre değişiyor bu …Orda samimi olduğum iki kişi vardı; biri Armağan, öbürü Ercan Saatçi…Armağan gerçek hayatında da yayınlarda göründüğü gibi bir insan ama Ercan Saatçi için aynı şeyi söyleyemem…Bana “Memleketim” şarkısını kendi seçip söyletti ve ben elendikten sonra da sanki bombalama olayları üzerine aniden şarkımı “Memleketim” şarkısına çevirmişim gibi popülistlikle suçladı beni canlı yayında…Nasıl yani ya??? Enteresan bir durum. Oysa ki 1 hafta önce kendi seçti bana o şarkıyı…

TST: Sence Popstar, Türkstar gibi yarışmaların adaylarının memleketlerini açıklamaları onların oy oranını arttırıyor mu?

EVREN: Kesinlikle! Mesela Türkstar’da Emrah Keskin’in birinci olmasının sebebi Karadeniz’deki organizasyondur… Ailesini de tanırım ve itiraf ediyorlar valla…Evlerden bile kontur parası toplamışlar, afişlerini her yerlere asmışlar, vs…

TST: Albüm çalışmaları yapıyor musun? Nelere dikkat ediyorsun?

EVREN: Albüm hazırlıklarına daha başlamadım açıkçası. Şu anda önümde ciddi bir turne var…Mayıs ayında başlıyor. Ekim’e kadar Türkiye’yi dolaşacağız…Geçen yılda güzel konserler verdim. Anadolu şehirlerinin bana olan sevgisini gördüm…Yediden yetmişe tüm halk beni seviyor. Anadolu’da, Ege’de ve Güney’de…Yarışmadakiler toplu konserlere gidip eli boş dönüyor ama kendimi övmek gibi olmasın, ben Anadolu’da 70 bin kişiye ulaştım. Sadece bir konserde… Bayhan’ın bedava verdiği konserde ise sadece 12 kişi vardı. Fakat yine de albüm yapmayı şu anda düşünmüyorum, çünkü gördük. Diğerlerini istatistiksel olarak vermek isterdim ama inan başıma bela olur. Sana söyleyebileceğim tek şey 30 bini bile geçemedi Abidin‘in albüm satışları… O nedenle bu yılki turnemin sonunda yavaştan başlayacağım…Acele yok artık hayatımda…

TST: Müzik piyasasının içinde biri, özellikle de müziği takip eden biri olarak Eurovision yarışmasında uluslararası siyasetin büyük bir etken olduğuna inanıyor musun? MFÖ, Candan Erçetin, Kayahan, İzel, Tuba Önal, Tüzmen, Nilüfer gibi sanatçılarımızın şarkıları kötüydü de mi yıllarca kazanamadık?

EVREN: Evet, kesinlikle siyaset önemli…

TST: Medya sence müzik yarışmalarının sonucunu etkilemede bir rol üstleniyor mu?

EVREN: Medya istediği adamı rezil, istediğini vezir etme gücüne sahip ve ne yazık ki ülkemizde araştırmacı gazetecilik diye bir şey yok… Eğer hikaye yazabiliyorsan, iftira atabiliyorsan gazetecisin Türkiye’de…Yine bir örnek…Geçen yılki konserlerim medyada gösterilmedi. Sadece yerel gazeteler yazdı… Büyük ulusal gazetelerin yazdığı haberlerde gittiğimiz şehir konserlerinde benimle beraber olanların ismi geçti ama ben yoktum, neden?? Onlara bir şey kazandıramadığım için sanırım…Ya da Firdevs’in albüm haberini okumuşsundur….”Diğerleri ne yapıyor?” diye bir başlıkta “Evren: Anadolu yakasında bir barda 2 program sahne aldı” diye yazıyordu… İnanılmaz… Ben bu yoğunlukta koştururken onların salladıkları haberler bunlar… Gerisini sen düşün…

 
Toplam blog
: 55
: 5967
Kayıt tarihi
: 12.06.07
 
 

1981 doğumlu bir Uluslar arası İlişkiler mezunuyum. 4 yıl televizyonculuk yaptıktan sonra trafik ..