Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ocak '11

 
Kategori
Sinema
 

Eyvah Eyvah ki Eyvah

Eyvah Eyvah ki Eyvah
 

Bu Defa Olmamış


Bunca reklam, bunca tanıtım ve yazı, bunca program ve hadsiz hudutsuz övgüler olmasaydı da Eyvah Eyvah-2’ye gidecektim. İlki o kadar eğlenceliydi ki, ikincisinin daha da iyi olduğu söylenince vizyona çıktığı ilk gün sinemadaydım… 

Ancak… Belki de beklentim büyük olduğundan ciddi bir hayal kırıklığı yaşadım... Bir daha asla gala sonrası yapılan röportajlara, reklam kokan köşe yazılarına, körler sağırlar birbirini ağırlar türünden şovlara itibar etmeyeceğim… 

Eyvah Eyvah-2, 1970’lerin Ayşecik-Ömercik türü filmlerin günümüze uyarlanmış versiyonu. Bol müzik, şarkı, türkü, şamata, biraz da gözyaşı. Yine aynı kötü adamlar, kızını çalgıcıya vermeyen babalar, yine Hulusi Kentmen ya da Aliye Rona’nın benzerleri. 

Filmin sonunu daha baştan tahmin ediyorsunuz. Başlarına gelecekleri de… Ne konu konuya benziyor ne de senaryo senaryoya. Espriler düzeysiz, ancak ilkokul çocuklarını eğlendirecek türden. Belki de bu tür filmlerin başına sadece 12 yaştan küçükler seyredebilir anlamına gelen “-12” ibaresi koymak faydalı olur, benim gibi çıkıntılar anti-propaganda yapmaz hiç olmazsa… 

Filmdeki esprilerden bir örnek vereyim. Karakterlerden birinin ismi EDREMİT. Karısı soruyor, “Edremit gelecek mi?” Karşıdakinin cevabı: “Hayır. Balıkesir gelecek.” 

Ho, ho, ho! Ne güldük ne güldük! Film baştan aşağı bu tür çocuksu esprilerle dolu. 

Oysa ilki ne kadar da doluydu. İnsanı kahkahaya boğan espriler, düzeyli diyaloglar, sürükleyici bir konu. Öyle ki, toplumsal olmayan güldürüden de mizah yapılabileceğine inanacaktım neredeyse. 

Filmin ana karakteri Hüseyin Badem'in eveti "ivet" diye söyleyerek gülmece yaratma çabası, Kemal Sunal'ın "avet"inin basit bir taklidi. Sunal'ınki güldürüyordu, taklidi ise tebessüm bile ettirmiyor. 

Bu filme iyi diyebilmek için ya yapımcıya torpil yapma niyetinde olacaksınız ya da bugüne kadar yapılmış Kemal Sunal filmlerinden hiçbirini, Karagöz-Hacivat Neden Öldürüldü'yü izlememiş olmanız lazım. 

Eyvah Eyvah-2’de iyi şeyler yok muydu? Vardı elbette. Ata Demirer ve Salih Kalyon müthiş yetenekler, müthiş oyuncular. Sırf onların hakkını verdiği rollerinden dolayı filme verdiğim parayı, harcadığım zamanı helal ediyorum. Hani onlar da olmasa, yarıda çıkar giderdim… 

 
Toplam blog
: 173
: 2173
Kayıt tarihi
: 03.10.07
 
 

1958 Trabzon doğumlu. Darüşşafaka Lisesi ve M.Ü. Siyasal Bilimler Fakültesi mezunu. Yazdığı kitapla..