Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Kasım '12

 
Kategori
İnançlar
 

Ezelden anlaşanlar...

Ezelden anlaşanlar...
 

Gönül hükümdar..


Ne kadar istesek de, bazılarını bir türlü sevemezken, bazılarını da sanki ezelden tanıyormuş gibi hissedip, yüreğimizin baş köşesine oturturuz..

Çok fazla tanımamıza gerek yok, birkaç cümle yeter gönle girmelerine..

Gönül bu hükümdar!.. Kime ne değer vereceğini, kimi ne kadar seveceğini o biliyor tabii ki 

Her zaman yazıyorum bir insanı sevdiren güzel ahlakı... Allah’ın ruhundan yansıttığı güzellikler..

Hiçbirimiz, asık yüzlü kaba saba insanlardan hoşlanmıyoruz... isterse dünya güzeli olsa değeri yok.

Çok zamandır düşünüyordum, nasıl oluyor da bazı insanları ezelden tanıyormuş gibi oluyoruz diye...

Araştırdım ve sizlerle de paylaşmak istiyorum.

Rabbimiz  ruhlar âlemini yarattığı zaman bütün ruhlara, hitaben; elestü bi-rabbiküm ( ben sizin rabbiniz değil miyim) buyurunca ruhlar "kâlû: belâ ( evet, sen bizim rabbimizsin dediler) işte o zaman ikrâr vermiş olan insanoğlu, dünya hayatına geldiği zaman bu söze sadık kalmalıdır.

Yaratılış amacımız burada birkaç diploma ile makam mevkii sahibi olmak değil... Yalnızca Allah’a kul olmak.. yalnızca O’na ibadet etmek..

Rabbimiz ‘’Cinleri ve insanları sadece bana kulluk etsinler  diye yarattım...’’ (Zariyat- 56) buyuruyor.

Allah, sözünden dönen olmasın diye, ruhları birbirine şahit tutmuştur. Bu meclis "bezm-i ezel" olarak da bilinir.

İnsan güzelliklerden zevk alacak şekilde yaratılmıştır.. Burada Allah' ın güzelliğinden bir parça gören kul, dünyaya geldiğinde bu güzelliğin arayışı içinde olurmuş. Fani dünyada da o güzelliği bulduğu kişiyi sever aşık olurmuş..aslında çok sevdiğimiz, beşer değil de, Allah'ın bir zerrecik nurunun bir bedende hayat bulmuş hali...

Örneğin Hak Aşığı Mevlânâ'nın, Şems'te Allah'ın ruhundan yansıttığı güzellikleri gördüğü gibi..

Sözün özü; Bazılarına kanımız kaynarken, bazılarını da ne yapsak bir türlü sevemiyoruz, bir türlü anlaşmıyoruz..

Efendimiz(as)'ın Hadisi bunun nedenini öyle güzel anlatıyor ki...

"Ruhlar, donatılmış askerlerdir. EZELDEN tanışanlar birbirini severler, birbiriyle uyuşamayanlar da bir türlü anlaşamazlar."

Aişe radıyallahu anha. Buhârî.

Sevgi ve ışıkla..

 
Toplam blog
: 287
: 13046
Kayıt tarihi
: 22.11.08
 
 

Öğretmenlik yapıyorum ve anneyim. Çocukları çok seviyorum. Yüreği sevgi dolu olan insanlara, sela..