Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ocak '08

 
Kategori
Mizah
 

Fabrikada "hatalı" üretim

Fabrikada "hatalı" üretim
 

Hani derler ya <ı>“Her başarılı erkeğin arkasında (Ben yanında olduğu kanısındayım) <ı>bir kadın vardır” derler…

Bu benzetmeden yola çıkarak <ı>“Her başarılı köşe yazarının arkasında da, değerli okuyucuları” vardır. Okuyucuları, destek vermek amacına yönelik olarak her türlü belge, bilgi, hikâye ve fıkraları yazarlarına gönderirler, onlar da bunlardan doyasıya faydalanır…

Benim de <ı>“Destekçi” bir kardeşim var, hep adını veririm size: <ı>Şakir KARPAT…

Yine bu <ı>“Destek faslından[1] fıkra göndermiş <ı>“KAYSERİLİ İŞİNİ BİLİRMİŞ” başlığını taşıyan.

Bu fıkraya girmeden önce, bir konuya açıklık getirmek istiyorum.

Seri üretim, ya da bir başka deme ile <ı>“Fabrikasyon” üretim yapımında faaliyet gösterenler bilirler. Ne kadar dikkat ederseniz edin, bilmem kaç oranında da olsa, arada bir <ı>“Hatalı” üretim banttan geçer ve satışa sunulur.

Şimdi gelelim <ı>“KAYSERİLİ İŞİNİ BİLİRMİŞ” başlıklı fıkraya, aynen aktarıyorum…

Adam, Kayserili arkadaşının lâteks-kauçuk ürünler yapan fabrikasını gezerken, bir ara bir otomatik makinenin başına gelir ve makineden ilginç seslerin geldiğini duyar…

Pissst… PAT!... ...pissst... PAT!... ...pissst... PAT!…

Merak edip sorar bu makinenin ne yaptığını ve neden bu seslerin geldiğini…

Arkadaşı cevaplar…

- Bu makine biberon emziği yapıyor… 'pissst' kalıba gelen lâteksin şişirilip emzik formu
aldığını, 'PAT' sesi de ucuna açılan deliğin sesini belirtir…

Geziye devam edip başka bir makinenin başına gelirler. Bu makineden da benzeri sesler geliyor, ama sıralamaları farklıdır…

Pisssst... Pisssst... Pisssst... Pisssst... PAT!...

Adam yine meraklanıp sorar;

- Peki, bu ne makinesi?

- Bu prezervatif makinesi…

- Ama neden dört “Pisssst”ten sonra bir 'PAT' sesi geliyor...

Arkadaşı yanıtlar;

- Her dört prezervatiften sonra bir tanesinin ucunu deliyoruz ondan…

Adam şaşkınlıkla ve biraz da kızarak sorar…

- Ama neden? Bu yaptığınız hiç hoş değil…

Kayserili cevap verir…

- Öyle mi... Emzikleri kime satacağız peki?...

Fıkra bu kadar…

Önce, fıkranın <ı>“KAYSERİLİ İŞİNİ BİLİRMİŞ” bölümüne bir cevap verelim.

Burada Kayseri’linin yaptığını <ı>“İşbilirlik” olarak yorumlamak biraz haksızlık gibi geliyor bana. Amacı <ı>“İşbilirlik” olarak değil de <ı>“Eğitime katkı” olarak düşünmekte yarar var bence. Hani bilmeyenlere <ı>“Çocuk emziği” ile <ı>“Prezervatif” arasındaki farkı öğretmek (!) için bir <ı>“Eğitim”e katkı gibi düşünmek…

Gelelim fıkra ile <ı>“Hatalı” üretim karşılaştırmasına…

Fabrikada her nasılsa bütün çabalara rağmen çıkan <ı>“Hatalı” üretim ürünleri, satılırken verilen <ı>“Garanti belgeleri” uyarınca ya hatası giderilir tekrar verilir, ya da geri alınır, yerine yenisi verilir.

Ben de <ı>“Destek faslından” gelen bu ürünü, anlatıldığı gibi değil de anlaşılması gerektiği (!) gibi düzelterek sundum size…

<ı>

<ı>20 OCAK 2008



[1] “Fasıl” bir kamu maliyesi deyimidir…

 
Toplam blog
: 1104
: 918
Kayıt tarihi
: 28.01.07
 
 

Emekliyim ama “Tekaüt” değilim. 1961 yılından beri değişik “Anadolu” gazetelerinde yazdım. 1984-8..