Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Aralık '15

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Fakirin mevlidi

Fakirin mevlidi
 

Dün akşam kapı çaldı, çöp saati olduğundan çöp kovasını da alıp kapıyı açtım. Apartman görevlisi Erol her zamanki gibi güler yüzüyle;

- İyi akşamlar müdürüm, yarın öğle namazından sonra camide sünnet mevlidimiz  var.

_Başka ne var?

_Başka bir şey yok müdürüm.

Müdür yardımcısıyım aslında ama genelde müdürüm diye hitap ediyorlar sağolsunlar. Yan komşumuz bayan da çöpünü vermiş, kapıyı hemen kapatmadı, sanırım bizim konuşmalarımıza kulak misafiri olmak istedi.

Nikahlıma;' Erol'un mevlidi varmış' dedim.

_'Gitmemek lazım aslında' dedi ve devam etti, 'Benim ameliyatım sonrası bana geçmiş olsuna gelmediler'

-'Çekinmişlerdir, daha yeni musluğunu tamir etti o çocuk, bir işimiz olsa koşturup geliyor, ne kadar nankörsün ya' dedim.

Pazar günü gerekli hazırlığımı yaptıktan sonra camiye gitmek için evden çıktım. Karşı apartmanda oturan emekli orman memuru da camiye gidiyordu, selamlaştık. Yanında sessiz bir adam yürüyordu. 

-'Erol'un babası' dedi.

_' Hoş geldin hemşerim' dedim.

Bizim Erol Kdz.Ereğli'dendi, hemşeri oluyoruz, aynı ildeniz.

Yıllar önce Akçakoca'ya gelmiş, hayat mücadelesi veriyordu. Yanımızdan pejo marka bir araba geçiyordu, baktım sürücüsü Erol, araba aldığını biliyordum ama hiç görmemiştim. Müdür yardımcısı epeydir yaya ama olsun.

Son aparman toplantısında Erol'un maaşına yüz lira zam yapıldı. Erol'u gördüğümde ' dört yıldır hiç zam yapılmadı' dedi. 'Ben yönetici olayım, sana zam yapayım' dedim. 'İnşallah müdürüm' dedi.' Ben kiracıyım, yöneticiliği ev sahipleri yapsınlar' dedim.

Camiye vardığımızda, hoca okumasına başlamıştı. Duvara yaslanarak oturdum. Caminin iki duvarına dizilmiş takriben on beş civarinda dinleyici vardı, bir tanesi bizim apartmandan hastanede görevli birisi vardı, diğerleri aşağı apartmandandılar tahminim. Erol iki apatmana da bakıyordu, aşağı aparmanını alt katında oturuyordu.

Okuma sürerken gözlerimi kapatmış dinliyordum, bir ara gözlerimi açtım, dinleyiciler ayağa kalkmışlar, hemen ben de ayağa kalktım. Bu fasıl bittikten sonra okuma devam etti. Erol'un oğlu gofret dağıttı, arkasından Erol meyve suyuı dağıttı.Birisi küçük kız çocuğunu getirmiş, gofreti ona verdim. Meyve suyunu da cami çıkışında yolda içtim. Mevlüd sonrası Erol'a hayırlı olsun dedim, alış veriş için markete gittim.

Mevlüd zengin mevlidi olsaydı cami dolup taşardı.

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..