Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Eylül '07

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Foça ve sakızlı kahve

Foça ve sakızlı kahve
 

Bu yaz tatilimi eski Foça ‘da geçirdim. 13 yıl aradan sonra hiç bozulmamış ve korunmuş olması sevindirdi beni. Böyle kalmasında, çok iyi çalışan belediyesinin haklarını teslim etmek gerekir.

Eski taş binalar, tertemiz deniz, bol ve taze balık, sakızlı dondurma ve sakızlı kahve. Bana göre Foça ‘ nın özeti. Birinci sırada fok balıkları gelir akla ama biz tekneyle açılmadığımız için göremedik. Bir dahaki sefere.

Sakızlı Türk kahvesini ilk kez burada tattık ve bayıldık. Ankara' ya döner dönmez araştırmasını yaptım ve İzmir’ li bir üreticinin 2.5 yıl uğraşarak sakızlı kahveyi ürettiğini ve patentini aldığını öğrendim. Fiyatları normal kahveye göre pahalı olsa da kesinlikle denemeye değer. Sakız dışında tarçın, kakula gibi başka aromalarla da üretiliyor…

Deniz kenarında restore edilmiş taş binaların önünde yüzyıllık ağaçlar yaşıyor. Evlerden bazıları birkaç kuşak el değiştirerek, bazıları da şehir hayatından sıkılanlar tarafından alınarak butik otele dönüştürülmüşler. İtinayla dekore edilmiş ve işletiliyorlar.

Mütevazilik, sadelik ve doğallık hissediliyor bu şehirde.

Konakladığımız Hanedan Oteli'nde ilk kez denediğim “sarımsaklı kupez balığı” nı anlatmam lazım. Bu balık çok taze olarak denizden çıktığı anda kızartılarak,üzerine sarımsaklı yoğurt ve tereyağı dökülerek servis yapılıyor. Çıtır çıtır ve muhteşem lezzetli.

Özellikle mutfağını çok beğendiğimiz Hanedan Oteli'den biraz bahsetmek istiyorum. Foça'nın en eski tatil köylerinden ve sahibi Abdullah Güler doğma büyüme Foçalı, aile tarafından işletiliyor tesis. Her öğlen taze midye ve kalamar var ve fiyatlar da çok yüksek değil. Foça sahilinde işlettikleri bir de balık restoranları var.

Otelin büyük ve çok temiz bir plaja sahip denizinde saatlerce yüzmek, zeytin ağaçları arasında kurulu villalarda konaklamak, uyanır uyanmaz yeşilliklere bakarak, bu havayı içimize çekmek, bize büyük bir tazelik ve canlılık verdi.

Foça ‘ nın havası güzel , rüzgarı bol, balığı nefis, yaşanılası yerlerden...

 
Toplam blog
: 144
: 1429
Kayıt tarihi
: 12.09.07
 
 

ODTÜ İşletme mezunuyum, felsefe bölümünde master eğitimi aldım, uzun yıllar bankacılık ve finansm..