Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Sabiha Rana Melekler Yüreğinizden Öpsün

http://blog.milliyet.com.tr/sabiharana

13 Ekim '07

 
Kategori
Fotoğraf
 

Fotoğraf Sanatçısı Julia Margaret Cameron

Fotoğraf Sanatçısı Julia Margaret Cameron
 

''Bir İngiliz Kadını'' İngiltere sömürgelerinden olan, Kalküta-Hindistan'da (1815'de) doğdu. Yaşamı hiç kolay geçmedi. Hayata Kalutara-Seylan'da (1879'da) veda etti.

O adını, 19 Y.Y. en büyük portre sanatçılarındandır diye yazdırdı.
O yaşarken ruhunun derinliklerine inmeyi başardığı gibi, bunu büyük ustalıkla fotoğraflarına da yansıtmayı bildi.
O öyle alışıla gelmiş küçük-minik yaşlarda değil, 45 yaşlarında başladı fotoğraf çekmeye ve bu sanat dalıyla ilgilenmeye.
O öyle mütevazi bir kadındı ki ''tavuk kümesi'' adını verdiği evini stüdyo haline getirdi ve bodrum katını da ''karanlık oda'' olarak kullandı..
O bir İngiliz Kadını
O bir Fotoğraf Sanatçısı
O Julia Margaret Cameron

Sevgili Bayan Julia,

Emek verip çektiğiniz fotoğraflarınıza bakmıyor, adeta derin duygularımla okuyorum efendim..

''Melekler yüreğinizden öpsün Bayan Julia Margaret Cameron 1815-1879'' Kalbimdesiniz..

Huzur içinde uyuyunuz..

Ben de zamanımızın genç fotoğraf sanatçılarına haddim değil ama diyorum ki!

''Başarmanın ne zamanı, ne yaşı, ne kimliği, ne cinsi, ne de hiçliği var.'' Başarı sizin içinizde, yeter ki içinizdekini önce siz keşfedin, sonra sevin ve onu gün ışığına çıkartıp yeşertiniz.. Geriden gelenler de sizin eserlerinizden feyz alsınlar.''

2007 Ekim İskoçya (Sabiha Rana )

Gönül notum 1:
Bu ''öksüz ve yetim blogumu da'' Sevgili ve saygılı editörlerim kayda değer bulmazsa, ben de çingen Sabiş olarak dünkü bugün, komplekslerden kompleks beğenip, intiharlarımdan birini gerçekleştirip Bayan Julia gibi hayatıma son vereceğim!

Gönül notum 2: Nasıl ama bende Sayın Ümit Culduz Beyefendi gibi, ağlayabilmiş miyim? Ben kim miyim? Hem gönüllü hem kültürlü çingeneniz beya :)

Fotoğraflar:Julia Margaret Cameron Hanımefendinin Eserleri efendim..

 
Toplam blog
: 1989
: 4996
Kayıt tarihi
: 26.10.06
 
 

Gazeteci - Yazar (NLP Uzmanı - İlişki ve Yaşam Koçu) Yaşarken dünyayı dolaşmayı, topraktan güneşe..