Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Aralık '10

 
Kategori
Anılar
 

Gazap Üzümleri

Gazap Üzümleri
 

John Steinbeck...

Amasya Lisesi 4\D( Lise 1) sınıfı hikaye yarışması birincisi Tunay 'a başarılar... Edebiyat öğretmeni KEMAL ATEŞ...

Öğretim yılı sanırım 1970-71...

Amasya Lisesinde Lise birinci sınıfa giden orta halli bir memurun ortanca kızı.... Anne becerikli güzeller güzeli bir ev hanımı.... Ve üç çocuğunun ikincisi ... İlki erkek , ikincisi kız, sonuncusu kız....

BEN ..... Tunay....

Utangaç , içine kapanık, çekingen...

Derslerinde başarılı... Özellikle matematik, edebiyat bir de ingilizce.... Sevmiyor sosyal derslerini okurken hemen uykusu geliyor, tarihleri ezberlemekte sıkıntı çekiyor....

Oysa matematik oh ne rahat rakamlarla oyna oynayabildiğin kadar , uyku mu? Oda ne ki? İngilizce dersen , hocamız Münevver Hoca notu kıt ancak çok güzel öğretiyor.... İngilizcem hep 10... Edebiyat ise özellikle kompozisyon en sevdiğim...

O gün edebiyat dersimiz var....

Hocamız KEMAL ATEŞ elinde birtakım kitaplarla girdi içeri... Yakışıklı , karizmatik ilk görev yeri AMASYA LİSESİ...

Ayağa kalktı tüm sınıf....

Günaydın! Oturabilirsiniz....

Bugün sizlere verilen bir şiirin, nasıl düz yazı biçimine getirileceğini anlatacağım....

Şimdi sizlere vereceğim şiiri düz yazıya çevireceksiniz....

Bu hem ödev, hem de sınıfta yarışma şeklinde olacak.... Bir hikaye yarışması.... İlk üçe giren arkadaşlara ödül ....

Mehmet Akif ERSOY'UN ''KÜFE'' isimli şiirini hikaye biçiminde yazınız... (zil çalıyor)

Eve geliyorum bir heyecanla.... Babama yalvarıyorum , '' noluuurrrr... bana yardım et''...

-İyi de kızım ağabeyini yolcu edeceğim ( ağabeyim ODTÜ mak.müh. okuyor)

Abiiii....nolur sen bari yardım ettt...

-Nasıl edeyim ben gidiyorum...

Oturdum masanın başına yazmaya başladım çaresiz....

Şimdi 4\D SINIF birincisini açıklıyorum... Ben umutsuz... Çünkü sınıfta favorim olan Şükran isimli bir arkadaş var... Kesin o olur diye düşünürken....

-Tunay arkadaşınız birinci oldu....

Ben şaşkın....

Ben utangaç....

Utanıyorum, sıkılıyorum, kızarıyorum yüzümün alev alev yandığını hissediyorum....

-Evettt... Tunay seni bekliyoruz...

Kemal ATEŞ hocamızın yanına kürsüye gidiyorum....

Elinde kalın bir kitap var....'' GAZAP ÜZÜMLERİ''

İlk sayfasını açıyor.... ( 4\D HİKAYE YARIŞMASI BİRİNCİSİ TUNAY'a BAŞARILAR.... KEMAL ATEŞ ) imzalıyor....

Elimi sıkıyor ve kitabı bana veriyor...

Yıllar sonra İzmir kitap fuarında imza gününde karşılaşıyoruz HOCAM YAZAR KEMAL ATEŞ'LE..... Konuşuyoruz.... Resimler çektiriyoruz... KİTABINI ALIYOR YILLAR SONRA TEKRAR İMZALATIYORUM....

 
Toplam blog
: 180
: 771
Kayıt tarihi
: 14.08.07
 
 

Emekli matematik öğretmeniyim... Amasya memleketim... Anneyim... ..