- Kategori
- Haber
Geçici 15. madde kalkar mı?

Sizce kaldırılır mı? Bence neden olmasın. Kısaca şu geçici 15. maddeden bahsedeyim. Geçici 15. madde, 12 Eylül 1980’den 6 Kasım 1983’te yapılan genel seçimlere kadar görev yapan Milli Güvenlik Konseyi, bu konseyin yönetimi döneminde kurulmuş hükümetler ve Danışma Meclisi üyelerine karşı cezai, mali veya hukuki dava açılamayacağını düzenliyor.
Madde ayrıca bu organların kararlarını yerine getirenlere de koruma sağlıyor. Eğer kaldırılırsa darbeciler hakkında istenecek en ağır ceza “Anayasal düzeni değiştirmeye teşebbüs” suçundan ağırlaştırılmış müebbet hapis cezası olabilecek. Ancak bunun yanında 12 Eylül darbesinin yargılanması önündeki en büyük engel ise zaman aşımı olarak görülüyor. Günler ve şu yeni anayasa paketi bize ne getirir merakla bekliyoruz. Acaba her gün darbe korkusu ile yaşadıklarını belirtip resmen duygu sömürüsü yapanlar geçmişte yapılmış ve hala etkileri süren apaçık bu darbe mimarlarını mahkûm etme onurunu yaşayabilecekler mi cidden çok merak ediyorum. Geçmişte ki o işkenceli günlerin mağdurları onlara bu eziyetleri yapanlardan ne zaman hesap sorulacak diye bekliyor. Onların seslerine kulak vermeliyiz. Bu konuda hükümetin cesur olmasını en azından her fırsatta dile getirdikleri darbe senaryolarına karşı değil de biraz daha zamanında yapılmış gerçek darbelere karşı bir şeyler yapmasını bekliyorum.