Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mart '11

 
Kategori
Havacılık
 

Gençlere havacılık sevgisini aşılamak!

Gençlere havacılık sevgisini aşılamak!
 

Geçtiğimiz hafta değerli dostumuz Talip Bölükbaşı tarafından ODTÜ Havacılık ve Uzay Mühendisliği Konferans Salonunda gerçekleştirilen bir seminere davet edilmiştim.
Bu cazip davete kayıtsız kalamazdım, Havacılık hakkında daha yüksek seviyede bilgilerle donanma şansına sahip olacaktım çünkü!
Öyle ya, küçük yaşlardan itibaren kağıttan uçak yapma sevdamızla başlayan havacılıkla ilgili tüm teknolojik gelişmeler Türk toplumunu herdaim merak duyduğu bir konudur.
Çok kıymetli hocaların yanısıra Havacılık ve Uzay Mühendisliği öğrencilerininde katıldığı bu seminer uzun bir süre devam etmesine rağmen hiç sıkılmadığımı söyleyebilirim!

Çocuk yaşlarında tanıştığı Türk Hava Kurumu’nda 25 yıldır Yönetim Kurulu üyesi olan ve Çankaya Şubesi Başkanı olduğu sırada THK Genel Başkanlığı adaylık sürecini yaşayan sayın Talip Bölükbaşı'nın yaptığı kısa konuşma ise çok şey anlatıyordu aslında!
Gençlere siz yapın yeter ki diye sesleniyordu, ben gönüllü test pilotunuz olmaya adayım diyordu!!

Starragheckert Makine Ticaret ve Servis Ltd. Genel Müdürü Ali Emre Akgüneş tarafından gerçekleştirilen sunumları da büyük dikkat ve zevkle izledim.

“Havacılığın Tarihsel Gelişimi, Türkiye'de Havacılık, Dünya'da Havacılık, Havacılığın Geleceği” konuları çok ilgimi çekmişti doğrusu!
Özellikle de beş yıl gibi çok yakın bir gelecekte insanların artık şehir içi ulaşımlarda dahi hava araçlarını kullanacakları müjdesini duyduğumda çok etkilenmiştim!
Öyle ya, trafik karmaşasından kurtulmanın havada uçmaktan başka bir yolu yok!
Uzaya gitmenin artık astronotlara özgü bir seyahat olmaktan çıktığı ve uzay turizmi sayesinde hava taşımacılığında yeni bir dönemin başladığını görüntüler eşliğinde izlerkende hayretler içerisine düşmüştüm pek tabii ki!
Bu yolculuğun toplam maliyetinin 200 bin dolar olduğu ve biletlerin şimdiden tükendiği açıklanıyordu!
Büyüleyici resimler ile video gösterimleri sayesinde üç saat dolu dolu ve su gibi akıp geçti desem yeridir
Bu seminerden aklımda kalanlar ve yaptığım araştırmalardan edindiğim notlar ise kısaca şöyle;
Türklerin geçmişte havacılık sektöründe çok başarılı işler yaptığını dile getiren Akgüneş, dünyada havacılık yaptığı bilinen ilk bilim adamının Abbas Kasım İbn Firnas olduğunu belirtti.
Dünyada bin 632 yılında ilk ve en başarılı uçuşu gerçekleştiren bilim adamının ise Hezarfann Ahmed Çelebi'nin olduğunu ifade eden Akgüneş, bu uçuşun yaklaşık üç buçuk kilometre gerçekleştiğini kaydetti.
Cumhuriyet dönemindeki ilk önemli gelişmelerden birinin 1911 yılında Türk Hava Kurumunun kurulmasıyla meydana geldiğini vurgulayan Akgüneş, Cumhuriyetin kurulmasıyla birlikte Türkiye Teyyare Cemiyeti adı altında Türk Hava Kurumunun temellerinin atıldığını söyledi.
Nuri Demirağ’ın ilk uçak fabrikasını kurduğunu, Vecihi Hürküş'ün Türkiye'de havacılık alanında adını altın harflerle yazdırdığını belirten Akgüneş, ilk Türk kadın pilotu Bedriye Tahir Gökmen, dünyada ilk Türk kadın savaş pilotunun ise Sabiha Gökçen olduğuna dikkat çekti.
Akgüneş, 'Türk havacılığının 1001'inci yılındayız. Tarihte havacılığa ilk baktığımızda, dünyada havacılıkla ilgili deneysel çalışmalar yapan ismi bilinen ilk bilim adamı Abbas Kasım İbn Firnas diye Endülüs'lü bir bilim adamıdır. 852 yılında uçuş denemelerine başlamış, maalesef denemelerinde şehit olmuştur. Dünya literatüründe havacılığın 1400 - 1500 yılları arasında Leonardo Da Vinci ile başladığı söylenir. Halbuki bu böyle değil' diye konuştu.
Dünyadaki ilk uçağı 1890 yılında Fransızların yaptığını söyleyen Akgüneş, 'Fransızların yaptığı bu uçak yerden yaklaşık 20 santimetre yükselerek, 100 - 200 metre yol alıyor. Bu çok düşük bir değer olduğu için dünya otoriteleri bunu ilk uçak olarak kabul etmiyor. 5 - 6 yıl sonra askeri bir projeyle çok daha yükseğe uçmasına rağmen askeri olduğu için proje literatüre geçmiyor' şeklinde konuştu.

Türkiye'de Havacılık konusu ise daha çok ilgimi çekmişti doğal olarak!
Ancak, Türkiye'de havacılığı yaymak, gençlere sevdirmek, pilot ve paraşütçü yetiştirmek gibi amaçlarla 1935'te kurulan ve Türk Hava Kurumu'na bağlı olan bu kuruluşumuzun tanıtımının günümüzde yeterince yapılmadığını düşünüyorum.
Oysa yazılı ve görsel basın en az haftada bir gün bu konuya eğilmemeliler, öyle ya, Türkiye'nin yaşamsal ve ekonomik çıkarları söz konusu!
Hatta daha ilkokuldan itibaren müfredata havacılık dersi konulabilir, tıpkı teknolojik gelişmelere duyarlı ülkelerde uygulandığı gibi!
“İstikbal göklerdedir” Atatürk, tüm dünyaya ışık tutacak bu sözü neden söylemiş olabilir sahi?

 
Toplam blog
: 1021
: 1607
Kayıt tarihi
: 19.10.07
 
 

Çok eski olmayan bir tarihte tıpkı sizler gibi Melek'lere gülümsermişim uykulu hallerimde!  ..