Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Şubat '09

 
Kategori
Şiir
 

Göbeğini kaşıyan adam destanı

Göbeğini kaşıyan adam destanı
 

Göbeğini kaşıyan adam


Ben göbeğini kaşıyan adam
Gökköylü Fatmanın oğlu.
Ya da besleme Ayşenin torunu
Adım Hasan, Hüseyin, Ali, Ahmet, Mehmet, Mustafa

Yaylakta koyun otlatır, tarlada ekin biçerim.
Ovada zeytin toplar, ormanda tomruk keserim.
Yaz kış demem işlenirim.

Ben göbeğini kaşıyan adam
Şehrin varoşlarındadır sıcacık evim.
Kış akşamları sırtımı kömür sobasına verir,
Keyiflenirim.

Arada bir kahveye, bazan da camiye giderim.
Dostlarla muhabbet eder, bilgelerden nasihat dinlerim.
Kendimce hayatımı renklendiririm
Bir de, bana bu imkanı bahşeden Rabbime şükrederim.

Ben göbeğini kaşıyan adam
Monşer nezaketini bilmem.
Cafcaflı salonlarda müzikli, viskili muhabbetlerden anlamam
Hayvanları severim ama köpeğimi içeri almam
Çünkü fare yakalamak kedinin işidir
Herkesin bir görevi ve herkesin bir görev yeri vardır.
Köpeğinki dışarıdadır.

Ben göbeğini kaşıyan adam
Sabahları erkenden kalkarım.
Sokakları süpürür, çöpleri toplarım.
Madenlerde, yollarda, kanallarda kazma kürek sallarım
İnşaatlarda demir bükerim
Enteller lüks arabalarıyla bir yerden bir yere tez gitsin diye,
Dağların böğrüne tünel açarım

Ben göbeğini kaşıyan adam
Sen üç beş satır yazıyla malı götürürken,
Ben ekmek kavgası veririm.
Sen kendini bir matah sanıp, orda burda kasılırken,
Ben gece gündüz demeden çalışırım
Bindiğin arabanın vidasını ben sıkarım,
Bastığın kaldırımın taşını ben döşerim,
Yediğin ekmeği, içtiğin suyu ben taşırım,
Oturduğun koltuğu ben yaparım.
Fakat sen bunları bilmezsin.
Boşver, gene de unut gitsin
Aslında ben olmasam;
Sen bir hiçsin.

Ben, göbeğini kaşıyan adam
Göbeğimi kendim kaşırım
Sense, her iş için birini ararsın
İtikadımca insan, bazı şeyleri kendi yapmalı
Hadi söyle bakalım şimdi;
Hangimiz bidon kafalı

Resim: www.haber5.com/haber.php?haber_id=295901

 
Toplam blog
: 462
: 707
Kayıt tarihi
: 28.04.07
 
 

Emekliyim. Herkes gibi benim de bir dünya görüşüm var. İnsanların farklı fikir ve inançlara sahip..