Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ağustos '14

 
Kategori
Trafik
 

Gökten Yağan Trafik Cezaları

Gökten Yağan Trafik Cezaları
 

Resimdeki polise can kurban. Bize cezayı makineler yazıyor.


Yağmurların yağdığı, benim "Yağdır mevlam su!", hükümetin ve İstanbul halkının "Barajlar doluyor, paçayı sıyırdık." diye sevindiği şu günlerde, gökten yağan bir şey daha var: Trafik cezaları! Sizi bilmem ama Türkiye'nin büyük şehirlerinden birinde oturan biri olarak bu cezalar bana Ağustos ayında iki kez lotodan çıkarmış gibi çıktı. Lotodan çıkmış gibi diyorum çünkü lotodan para kazanmak ne kadar şans işi ve anlamsız bir tesadüf ise, bana isabet eden cezalar da o kadar tesadüfi ve anlamsızdı. Biri yetmişle gidilmesi gereken dümdüz bir şehir içi yolda seksenle gidilmiş olduğundandı ki bu yolda sadece benim arabam değil bütün arabalar seksenle gitmekte idi. Aksi takdirde trafik felç olurdu! Fatura: 170 lira civarı. İkincisi ise Ege bölgesinde bir kasabaya yaptığımız ziyarettendi. Yine aynı tip ceza: 55'le gidilmesi gereken yerde 60'lı bir şeyle gidilmiş. Aman Allah'ım! Suçluyuz Hakim Bey!! Yine 170 lira. Bir tanıdığımıza ise yine böyle trafikte hiçbir sorun yaratmadığı halde aynı yolun aynı yerinden geçerken kamera yoluyla kesilmiş toplam 1000 TL'ye yakın ceza geldi.

Salma Ceza

Kimse diyemez ki trafik cezaları anlamsızdır. Ama bu örnekteki cezalardaki anlam nedir, biri bana açıklasın. Eğer o yetmişlik yolda seksenle gidilemiyorsa, benim dışımda seksenle giden binlerce, onbinlerce araca da ceza yazılmış mıdır? Cevap: Hayır. Yoksa bu haber bloğumda değil CNN Türk'ün haber bülteninde olur, kıyamet kopardı. Peki, eğer bu sürat bu kadar hatalıysa, neden bu cezalar şimdi yazılmaktadır da daha önce yazılmamıştır? Niye şimdi?! Acaba köşkteki perdeler mi yenilenecek? Meclise tatil renovasyonu mu lazım?

Doğru Ceza

Yazıma bazı önerilerle devam ediyorum. 1. Polis ceza yazarken şort giysin. Havalar sıcak...Şaka, şaka. Çünkü ortada polis molis yok! Cezalar kameralar ve makineler tarafından yazılıyor. Eğer polis olsaydı, tatil dönüşü kör noktada bizim arabayı sollayıp karşıdan gelen araçlarla neredeyse kafa kafaya çarpışan delilere ceza yazardı. (Not: Konvoy oluştuğunda lütfen delirip kör sollamayın! Sonucu ani ölümdür.) Peki, yanımdan geçen mor farlı arabaya ceza var mı? Yok. Egzozundan kara dumanlar çıkaran kamyonete ceza var mı? Yok hemşerim, yok! Cüssesinin iki katı yüklü, sağa sola yalpalayan kamyona ceza? Yok! Onlar akıllı, biz aptal. Onlara yollar bedava, bize 170'er liralık cezalar. Tavsiyem: Eğer sevgili yöneticilerimiz trafikte bir sorun yaratmamakta olan "hatalar" için bu kadar okkalı cezalar yazmayı uygun görüyorlarsa, maaşlara okkalı zamlar yapmayı da uygun görsünler çünkü eziliyoruz!

Hepinize varsa anlamlı cezalı, yoksa anlamsız cezasız günler diliyorum.

 
Toplam blog
: 5
: 591
Kayıt tarihi
: 05.02.14
 
 

Bloğun adından da anlaşılabileceği gibi meraklı bir insanım. Birçok ilgi alanım var. Bu alanlarda..