Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ekim '07

 
Kategori
Haftasonu
 

Göynük Kanyonu Gedelme Kuzdere Yaylası

Tülay ve Hüsam dün Önceki gün gelmişler. Ben ve Orhan'da dün Antalya'da
buluşup Pansiyonumuz Natur pansiyona geldik. Ahmet gelemedi. Rehberimiz
pansiyona sahibi Halil Bey ve Arkadaşı Mazlum Beylerle birlikte Kanyona doğru yol aldık. Bir satte kanyonun girişine ulaştık. Kanyon girişinde sular yarı belimize kadar derinleşiyor, zaman zaman beş metreye kadar da çıkıyormuş. Biz nasıl geçeceğimizi düşünürken Hüsam suya daldı. Su buz gibi. Orhan, Tülay ve Ben de sal benzeri bir şeyle geçtik. Hüsam sudan geldi. İlerde Ruslar ve Almanlkar var Hüsam hemen diyaloğa girdi bizleri unutarak kanyonun çıkışına doğru gidince biz
onu terk ettik ve döndük.

Kanyondan çıkarak Antik Likya yolunun sonuna doğru iki saat daha
yürüdük. Yürüyüşümüzde hep güncel durumu tartıştık. Akşam yemeğimiz
harikaydı Fatoş HAnım pansiyonumuzun sahibesi çok güzel yemekler
yapmış biz de rakıyla eşlik etik. Mazlum Bey Halil Bey ve Ben Türk Halk
Müziğinden örnekler verdik. Ben yorgunluktan sızıp kaldım, sohbete daha
fazla katılamadım. Tülay Hüsam Orhan bir de gece yürüyüşüyapmışlar. Sabah yedi gibi kuş sesleri ve mandalina portakal limon kokularıyla uyandım. Hüsam geldi Tülay bizden önce kalkmış Orhan yok, kahvaltıya bekliyoruz.
Yola çıkacağız Kuzdere Yaylasına doğru, Tülay Orhanı uyandırmaya gitti,
bekliyoruz. Kahvaltı hazır, biz gidiyoruz

İKİNCİ GÜN:
Kahvaltıdan sonra düştük yollara Pansiyon sahibi Halil Bey ve Eşi İzmir'den MAzlum Bey, Tülay, Kemal, Orhan, Hüsamettin ekip bu. Göynük içinden Gedelme Köyüne. Köye çıkışta muhteşem manzara yollar yeni yapılmaya başlamış, . Artık yayla turizmi ve Antik Likya Yoluna gösterilen önem buraları mamur ediyor. Gedelme Köyünde Şevket'in yeri Caner Pansiyonda mola verdik. Aracımızı orada bıraktık. Sekiz kilometre ırmanacağız. İki saatte çıktık Kuzdere Yaylasına. Yaylada bizi Mehmet Ali Amca karısı Ayşe Teyza bekliyor. Bir yandan pekmez kaynatılıyor diğer yandan ceviz çırpılıyor. Tepeden Kemer'e kadar görebiliyorsunuz, yolun devamında Likya Yolu Beycik'e doğru devam ediyor. Saç börekleri geldi, üzüm, pekmez yanında çay.

Yemeği uzatmamak lazım sekiz kilometre de ineceğiz. İniş farklı bir rotadan orman içinden gidiyoruz. Ormanda tahtacı köylüler ağaç kesimi yapıyorlar, selamlaşıp ilerliyoruz. Mazlum Bey'den muhteşem fıkralar şarkılar, hepimiz söylüyoruz Orhan bile. "Benim gönlüm sarhoştur yıldızların altında". Bildiğimiz bütün şarkıları söyledik.Türkülere takılıyoruz. Okul anılarımız , bütün dedikoduları yaptık, kim kimle çıkıyordu , şimdi nerede falan. Köye geldiğimizde saat beş olmuştu. Orhan
ceviz ağacının altından geçerken "ya bu nebiçim erik" diyor. Köyün içinde bir mağara var 500 metre derinliğinde, yanında eski bir kale kalıntısı, ve bir çınar 2500 yıllık fotağrafladık hepsini.

Pansiyona dödüğümüzde en azından bende adım atacak hal kalmamıştı.Bu
gece yeni misafirler var Hollandalılar. Yemekte Burdur yapımı ev şarabı.Yemekten sonra başladık oynamaya Halil Bey saz çalışyor ben darbuka ve saz Tülay, Orhan Hüsam ve Tüm hollandalılar oynuyor. Biraz sonra baktım ki baş parmağım morarmış.

Geç oldu ben sabah erken gitmem lazım vedalaştık yeniden buluşmaya sözleştik. Biz bu parkuru tamamlayacağız hepiniz de bekleriz.Antik LİKYA YOLU 500 kilometre etap etap yaparız iki gün üç gün dedik.Hüzünle ayrıldık, Hüsam, Tülay, Orhan gece yürüyüşüne çıktılar.Ben gidiyorum.Gidiyorum bütün sevgiler yüreğimde.

Natur Pansiyonu telefonu: Halil Bağlan 02428248999 - 8249695 - 05357489154

 
Toplam blog
: 17
: 7229
Kayıt tarihi
: 29.09.07
 
 

Fırtına arıyorum; sanki fırtınada dinginlik bulacağım. Gezip gördüklerimi ve deneyimlediklerimi  ..