Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ocak '12

 
Kategori
Tıp
 

Grip beni kelimenin tam anlamıyla paçavraya çevirdi

Grip beni kelimenin tam anlamıyla paçavraya çevirdi
 

Grip, halk arasındaki deyişle, ilaç kullanıldığında yedi günde, kullanılmadığında ise bir haftada iyileştiğine inanılan ağır bir hastalıktır.


Grip yüzünden iki gündür paçavraya dönmüş durumdayım.

Bu hastalığın halk katındaki bir isminin de paçavra hastalığı olması boşuna değil anlayacağınız. Gerçi, bunu bilmeyen yoktur sanırım. Bu yüzden de, bu tespiti paylaşmam olsa olsa malumun ilâmı olmuştur ya, neyse.

Evet, önce 7.5 yaşındaki oğlum hastalandı. Ardından anneannesi yatağa düştü, iki gündür de ben katıldım evdeki revir ahalisi arasına.

Başta belim olmak üzere, eklemlerim ve birçok kasım ağrıyor. Ateşim var ve iştahım yok. Bu arada burun akıntısı, baş ağrısı ve genizdeki sürekli akıntı da cabası.

Oysa, şayet rahatsızlanmasaydım, üzerinde biraz çalışarak paylaşabileceğim ne çok yazı taslağım birikmişti blogumda.

Bunlar Lefter, Denktaş ve Türkiye için önerdiğim ‘Büyük Barışma Projesi’ hakkında olan metinlerdi. Ki, özellikle Büyük Barışma Projesi hakkında olan metnimi tamamlayarak paylaşmak için sabırsızlanıyordum doğrusu.

Bu arada, aylardır tamamlamayı düşündüğüm iki devam yazımı da büyük ölçüde tamamlamış gibiydim.

Bunlardan ilki, daha önce ilkine http://ziyaversencan.blogspot.com/2011/08/bizi-cennetten-kovduran-giyom-telle.html, ikincisine http://ziyaversencan.blogspot.com/2011/08/ana-tanrca-elma-gul-5-ve-101-uzerinden.html ve üçüncüsüne de http://ziyaversencan.blogspot.com/2011/08/tarihin-en-buyuk-komplosunun.htmllinki üzerinden erişilebilecek olan komplolarla ilgili fantastik diyebileceğim bir serinin dördüncü ve son yazısıydı.

Şimdi bu yazı, üzerinde sağlıklı ve sağlam kafayla bir müddet daha düşünülmeyi ve çalışılmayı bekliyor.

Final metnini paylaşmayı düşündüğüm ikinci serinin ilk yazısına http://ziyaversencan.blogspot.com/2011/08/ayn-anda-hem-kendisi-hem-kendisinin.htmllinki ile ve ikincisine de http://ziyaversencan.blogspot.com/2011/09/hem-kendisi-hem-kendisinin-babas-ve-hem.html  bağlantısına tıklayarak erişilebilir.

Bu yazım da, grip yüzünden tamamlayamadığı metinlerdendir. Bu sonuncusunun, kurmaca olduğunu, bir bilimkurgu hikâyesi olduğunu okuyanlar hiç kuşkusuz hatırlayacaktır.

Evet, blogumda, halihazırda, toplamda beş adet yazım, üzerinde bir miktar daha çalışılması halinde, okuruyla buluşabileceği kıvamda, yani taslak halinde beklemekte halihazırda.

Bu metni bile oldukça zor mental koşullarda, son derece kötü bir başağrısı ve burun – geniz akıntısı beraberliğinde zor belâ yazabildim.

Oysa çok yoğun bir hafta olacaktı önümüzdeki yedi gün benim için. Kitaplığımı ve arşivimi elden geçirecek, ciddi ve yoğun okumalar yapıp, yeni yazılar için alt yapı oluşturacak, yukarıda değindiklerimin dışındaki bazı başka taslak durumundaki yazımın bir kısmını da tamamlayarak paylaşacaktım.

Umarım önümüzdeki birkaç günde kendimi toparlarım ve hiç olmazsa Cumartesi günü Beyoğlu’nda yaptığım geleneksel kitap müzayedemi gerçekleştirmeyi başarabileceğim bir sağlık kondisyonuna kavuşabilirim.

Evet, ben halihazıra paçavra durumundayım. Umarım siz kendinize mukayyet oluyor ve bu grip belâsından kendinizi bir şekilde sakınmayı beceriyorsunuzdur.

Bu arada, yaşlılar ve risk altında olduğu kabul edilen belli hastalık grupları için önerilen grip aşısı için halâ çok geç kalınmış değil galiba.

Neyse, sabah ola, hayır ola diyorum ve yarın başlayacak yeni haftayı da sağlık alanında çok olumlu beklentiler içinde karşılamaya hazırlanıyorum.

Bu arada, grip gibi basit bir hastalığa kalıcı çare bulamayan uygarlığımızın, bu yüzden sınıfta kaldığını da haykırmayı, lâkırdımın burasında zaruri bir vazife addettiğimin bilinmesini isterim.

Dünyanın çeşitli ülkelerindeki bilim insanları arasında kendini bu hastalığın çaresini bulmaya adamış idealist bazılarının, bu misyonu kendisine neredeyse varlık sebebi sayarak ‘ey influenza, zalim influenza; ya ben seni bitireceğim, ya da sen beni!’ diye meseleyi kişiselleştirmesini bekliyorum ve umuyorum doğrusu.

Neyse, her durumda ben gribim ve bu hastalığa bu saatten sonra bulunacak çareler de aktüel derdime derman olamayacak ne yazık ki. Öte yandan ben, dinlenerek atlatacağım inşallah bu vartayı.

Siz, yukarıda da dediğim üzere, sizi enfekte etmek üzere fırsat kollayan ve etrafınızı kuşatmış olan influenza tehdidine karşı olabildiğinde hazırlıklı olun, e mi?

 
Toplam blog
: 297
: 1623
Kayıt tarihi
: 29.08.11
 
 

1958 Fatih / İstanbul doğumlu. Etiler Lisesi ve İTÜ Maden Fakültesi Petrol Mühendisliği Bölümü me..