Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Haziran '18

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Growth Hacking Nedir ve Bir Growth Hacker Nasıl Olmalı?

Growth Hacking Nedir ve Bir Growth Hacker Nasıl Olmalı?
 

Growth Hacking Nedir?


Amerika'da girişimlerin(startup) artması ucuz veya maliyetsiz büyüme ihtiyacını doğurdu. Bu sıralarda Dropbox firmasının danışmanlarından Sean Ellis tarafından ortaya atılan Growth Hacking kavramı gelişti.

Growth Hacking, türkçe olarak büyüme korsanlığı olarak çevrilir, bir işletmenin pazarlama, ürün geliştirme, satış gibi farklı alanlarını inceleyerek, büyümenin en etkili yollarını bulmasını amaçlayan hızlı bir deneme sürecidir.

Bazen "growth marketing" olarak da anılan bu terimden yazının devamında sadece growth(büyüme) olarak bahsedeceğim. Çünkü önemli olan büyümenin ta kendisi.

Büyüme Takımları Nasıl Olur?
Büyümedeki en önemli nokta denemedir. Büyüme takımları, hata yapmamaya çalışan diğer departmanların aksine sürekli denemeler yapar, yanılırlar, öğrenirler ve en etkili yolu bulmaya çalışılırlar.

Büyüme takımları veri odaklıdır. Bir önceki yazımda bahsettiğim büyümenin kestirme yolunu bulmaya çalışırken AARRR verilerine bakar ve doğru soruları sorar.

Diğer departmanlar işletmenin yürümesi için gerekli olan faaliyetlere odaklanır iken, büyüme takımlarının kıblesi büyümedir. 

Günümüzde artık işletmelere avantaj kazandıran ilk özellik hızlarıdır. Bu yüzden growth (büyüme) takımları diğer departmanların aksine sadece pazarlamacı ya da mühendislerden değil, farklı yeteneklere sahip kişilerden oluşur ve böylece kendi göbeğini kendi kesebilirler, bu da onlara hız kazandır.

Örnek olarak, Uber ve Facebook şirketlerinin yönetim organizasyonlarına bakacak olursak, AARRR modeline göre bir yapı ile direkt olarak CEO ya bağlı bir büyüme takımı görürüz.

Growth Hacker Nasıl Biri Olmalı?
Growth manager
 ya da growth marketer olarak da bahsedilen, büyüme takımlarında büyümeyi yöneten biri bulunur.

Günümüzde ve gelecekte oldukça ihtiyaç duyulacak bu kişiler mühendis ve pazarlama karışımları profillerdir diyebiliriz.

Bunun sebebi deneme hipotezlerini geliştirirken farklı alanlara sahip olduğu bilginin kullanılmasıdır. Müşteri ve işletmenin ihtiyaçlarını belirleyecek kadar pazarlamacı olması, işin nasıl yapıldığını bilecek kadara da mühendis olması, hipotezleri geliştirmesini ve önceliklendirmesini kolaylaştıracaktır.

Aynı zamanda takımda bulunan diğer farklı disiplinlere sahip kişilerle de aynı dili konuşmasını sağlayacaktır.

Growth Hacking ve Growth Hacker kavramlarını bu şekilde özetleyebiliriz. Deneme/yanılma ve büyüme kültürü dünyada büyük şirketlerde de hızla yayılmakta. Bir sonraki yazımda ise bu örnekleri ve kurumlarda nasıl uygulandığını anlatacağım.

 

Sorularınız ve yorumlarınız olursa anil@growthers.co adresine e-mail atabilirsiniz.

 
Toplam blog
: 3
: 73
Kayıt tarihi
: 23.05.18
 
 

growthers.co kurucu ortağı. Büyüme ve inovasyon danışmanı ..