Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Kasım '06

 
Kategori
Futbol
 

GS bir futbol kulübü mü?

GS bir futbol kulübü mü?
 

Çocukluğum evimizin bulunduğu Istanbul'un o zamanlar merkezi Taksim'de geçti. Kendimi biraz kilolu bulduğumdan Taksim'deki evimizin etrafında akşamları koşmaya başlamıştım. Annem bunun üzerine o zamanlar Hasnun Galip sokağı'nda bulunan Galatasaray kulübü'ne elimden tutup götürmüştü. Beyoğlu'nda sokak arasında bulunan kulüp binasının üst katı spor salonu olarak kullanılıyordu, basketbole başladım. Bir yandan o zamanlar ekol olan A takım maçlarına gidiyor,bir yandan da bu sporu öğrenmeye çalışıyordum. Voleybolde de GS o yıllarda çok başarılıydı,o maçları da arkadaşlarımla izlerdik.Sonraki yıllarda Türkiye Şampiyonluğu madalyasını GS'da değil ama başka bir kulüpte boynuma asacak kadar da başarılı oldum. GS'la tanışmam böyle oldu,halen de taraftarıyım.

Artık basketbol ile ilgim bir seyirci olarak, bir de bu sporu yapan oğluma destek veriyorum. Dün akşam oğlumun oynadığı kategoride FB-GS maçını izleme imkanım oldu. Ezeli rekiplerden GS takımının hali içimi sızlattı. Maç öncesi ısınmalarını bir yanda yapan FB takımı başlarında hocaları gayet düzenli ve disiplinli bir şekilde, üzerlerinde ısınmalarına yarayan eşofmanları ile çalışırken, diğer yanda üzerlerinde sadece müsabaka forması olan GS'lı birkaç genç potaya gelişigüzel şut atıyorlardı. Boylara baktım, iki takımın yaş kategorilerinde bir yanlışlık mı var acaba diye düşündüm. FB takımı oyuncularının boy ortalaması GS'lı arkadaslarından en az 15 cm.yukarıdaydı. Maç bu ortamda başladı,ilk yarı bitmeden en az 20 sayı fark olur diye düşündüğüm maç 30 sayı fark ile FB lehine sonuçlandı. FB'nin aksine GS takımında ileride basketbolcu olmaya aday bir tek oyuncu bile yoktu. Detayını bilmiyorum ama eminim FB kadrosunda kendi yaş grubundan birçok Milli takım oyuncusu olduğunu tahmin ediyorum.

Sabah uyandım, gazetede haber; FB kulübü GS'ın peşinde koştuğu başarılı voleybolcüsünü SSK primleri zamanında yatırılmadığı için transfer etti haberini okudum. İşe geldim ve bu yazıyı yazmaya başladım.

Başlık olarak da şunu yazmaya karar verdim; GS bir futbol kulübü müdür? 100 yıllık tarihi olan bu kulübümüzün başkanının eski bir basketbolcü olduğunu da biliyorum. Bu kulübün geleceğini emanet ettiği yıldız basketbol takımına bir eşofman giydirecek parası yok mudur? Neden voleybol takımında herkesin peşinde olduğu bir oyuncusunun SSK primi yatmaz, kulübün buna da mı parası yoktur,yoksa vurdumduymazlık bu seviyelere mi ulaşmıştır?

Üzülüyorum ama elden bir şey de gelmiyor. Artık eskisi gibi kombine bilet alıp futbol maçlarını da izlemiyorum. Stadımız neredeyse üzerimize yıkılacak. Elinizde kombinenizle içeri giremiyorsunuz,girseniz pislikten yerinize oturamıyorsunuz, paranızla rezil oluyorsunuz. Hiç olmazsa bu şekilde kulübe bir katkımız oluyordu, onu da bitirdiler. Avrupa maçlarının oynandığı Olimpiyat stadı'na ise gidebilen pişman,durum herkesin malumu.

Çözümün GS kulübünün liselilerin hegemonyasından kurtularak halka açılmasında olduğuna inanıyorum ama bu konuda bu güne kadar yönetimlerden bir niyet göremedim. Yine de gönlümüzü verdiğimiz için kulübümüzün formasını gördüğümüzde heyecanlanıyor, başarılı olmalarını arzuluyoruz.

Sevgi ve saygılarımla.

 
Toplam blog
: 61
: 896
Kayıt tarihi
: 06.10.06
 
 

Gençlik yıllarında öğrenim hayatı dışında tüm yaşamım spor, ağırlıkla basketboldü, sahanın kenarında..