Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ekim '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Birbirimize saygımız kalmadı

Birbirimize saygımız kalmadı
 

Geçenlerde Anadolu yakasında arabamla benim için tek yön olan bir sokağa giriş yapıyorum. Hava karamış gibi, karşı yönden bir araç ters yönde gelmekte. Alışık olduğumuz için artık tepki vermiyorum ama hali ile gelen aracın uygun bir yerde en azından yana çekilerek bana yol vereceğini umuyorum.Ne gezer? Tam onüme kadar bütün hızı ile geliyor. Herhalde trafik levhasını karanlıkta görmedi diye iyi niyetle ve tüm nezaketimle ikaz ediyorum. Adam kıpırdamıyor. Bir süre bekliyoruz. Sonra yanında ailesinin ikazları ile arabasını yana çekmeye razı oluyor. Ben geçerken yine de teşekkür edeyim diye camı aralıyorum, bir de ne göreyim, adam bana sunturlu bir küfür sallıyor. Ben devam ediyorum..

Bu kez Bağdat caddesi, biliyorsunuz cadde tek yön. Bir de ne göreyim? Karşı yönden ters istikamette yolun tam ortasından kulağında bir walkmen ile 25'li yaşlarda bir genç bisikleti ile üstüme geliyor! Ben artık şaka mahiyetinde olan bu olaya karşı tebessüm ederek ''ne yapıyorsun,kendinde misin?'' diyorum.Karşılık; yine sünturlu bir küfür.

Şaşırıyorum ve üzülüyorum. Anneannemin anlattığı eski Istanbul günlerine gidiyorum. Beyoğlu'na ütüsüz kıyafetle çıkmayan beyefendiler,şık bayanlar. Usküdar'dan yolcuların biribirlerine yol verdikleri için bir türlü kalkamayan şehir hatları vapuru?

Toplumumuza ne oldu? Fotoğraftaki saygıyı beklemiyoruz! Ama bu kişileri toplum hayatında neden asgari saygı,hürmet,nezaket gösterecek kadar yetiştiremiyoruz?

 
Toplam blog
: 61
: 896
Kayıt tarihi
: 06.10.06
 
 

Gençlik yıllarında öğrenim hayatı dışında tüm yaşamım spor, ağırlıkla basketboldü, sahanın kenarında..