Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Şubat '22

 
Kategori
Tiyatro
 

GÜLLER DİYARININ GÜLÜ

 

Onu ilk defa Bütün Isparta kitabını heyecanla incelerken görmüştüm.Emrullah Nutkunun yazdığı bu eser Isparta hakkında olmalıydı.İnternet üzerinden satış yapan sahafları araştırıp,ulaşmaya çalıştım.Fakat eser listede görünmesine rağmen satış yapana rastlayamadım.Ben de can sıkıntısından yazarı incelemeye başladım.

Emrullah Nutku (1902-1962)Denizci bir ailede dünyaya geldi,Deniz Harp Okulunu bitirerek, birinci Dünya savaşına katıldı.Daha sonra Almanya Deniz Harp Okulunu da bitirdi.1930 yılında Yarbayken Hukuk fakültesini bitirerek,  hakim albay olarak görev yaparken emekliye ayrılarak İstanbulda avukatlık yapmaya başladı. 1950 yılında Erzurum ve Trabzon milletvekilliği yapmıştır.Yayımlanmış on civarında kitabı bulunmaktadır.

Bu kitabı kafama takmıştım,özenle listeme kaydettim.Nasıl olduysa bir konuyu araştırmak için Halil Hamit Paşa kütüphanesine gitmiştim.Memura kitabın adını verince ekrana bakıp,

-Ama bu roman değil dedi,bu bir tiyatro eseri,

-Yani var mı?

Cevap vermeden kalktı,raflara baktı,sonra elinde ince ciltli bir kitapla geldi.Baktım yüzü gülüyordu, bende ne diyeceğimi bilemedim.Alıp  eve getirdim,gerçekten de konusu Milli Mücadele zamanında geçen üç perdelik bir tiyatro eseriydi.Ellerim titreyerek kitabı okumaya başladım,neden diyeceksiniz, çünkü eser tamamen Isparta ağzıyla yazılmıştı.

Konusuna gelince Sarrafın oğlu Şükrü ile efenin yetim oğlu Selimin Münevver kızın arasında geçen,yazarın deyimiyle zenginlikle faziletin mücadele ederek faziletin üstün gelmesiydi.Ispartalının yaşadıklarının kısa bir özeti gibiydi.

Elbette eserin yazılma hikayesini bilemem,yazar Ispartada ne maksatla bulunmuştu?Bu derece şehri iyi bilecek kadar ne yaptı?Büyük ihtimal bir avukatlık meselesi olmalıydı.Yetmiş beş sayfalık eseri içer gibi bir hamlede okumuşum.Fakat kitabın sonunda bir sürpriz beni bekliyordu,Güller diyarının gülü diye bir şiir eserin içinde birkaç defa okunmasına karşılık yazar kitabın sonuna bu şiiri besteleyerek notalarını da eklemişti.

1932 yılında Isparta İlk adım Matbaasında basılan bu eser kütüphanede 7297 numarayla kayıtlı olup,meraklı okuyucularını beklemektedir.

 

Güller diyarının en güzel gülü,

Bahçemin biricik nazlı bülbülü,

Saklasın kalbinle hasretle seni,

Unutmasın yuvada bekleyeni,

 

 
Toplam blog
: 85
: 54
Kayıt tarihi
: 25.07.20
 
 

herkese iyi günler dilerim,Isparta doğumluyum,  emekli öğretmenim.TDF Dağcılık eğitimi aldım.Doğayı..