Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Temmuz '22

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

GÜNEY HAKİMİYET 24 YAŞINDA

Güney HÂKİMİYET gazetesi Adana ‘da çıkıyor. Şu andaki elimdeki sayı: yıl.24, Sayı: 869. İmtiyaz sahibi Halil ARSLAN, Sorumlu Yazı İşleri Müdürü Veysel ARSLAN ve Hukuk Danışmanı  Av. İbrahim ARSLAN’ dır. Gazete 15 günde bir çıkıyor. Kuruluş tarihi: 1 Haziran 1999.Bir yayın organı olarak  Mardin’in  sesini Anadolu’ya taşıyor.

Mardin’in sesini ve havasını bizlere ulaştıran Güney Hâkimiyet Gazetesi 24 yaşına ulaştı. Bu yaklaşık çeyrek asır demektir. Güney Hâkimiyetin sahibi ve kurucusu değerli hemşerim Halil ARSLAN Bey’dir.  Bir gazeteyi 24 yıldır yaşatmak her yiğidin harcı değildir.  Sayın Halil ARSLAN bunu başardığı için yürekten tebrik ediyorum.

Ben, 2008’ den bu yana bu gazetede  yazıyorum. Aşağı yukarı 14 yıl oldu. İlkyazım:  “Mardin’de Yaşayan Farklı Etnik Gruplar “ başlıklı bir yazı idi. (11 Haziran 2008). Genel olarak Sanat ve Edebiyat penceresinden çeşitli yazılarımla katkıda bulunmaya çaba gösteriyorum. Mardin ve ilçelerinden olup bitenleri haberleri ve olayları hakkında bilgileri Güney HÂKİMİYET vasıtasıyla öğreniyorum.

Haberlerin çoğunu gazeteci ve fotoğraf sanatçısı Adnan Avuka hazırlıyor. Adnan Avuka benim yarım asırlık dostumdur. Bitmez,  tükenmez bir enerjisi vardır. Okuduklarımız haberlerin çoğunda onun imzası vardır. Buradan selam ve sevgiler gönderiyorum.

Eski Afyon milletvekili şair Osman Attila ( 10 Mayıs 1922-  20 Nisan 1978) bir sözünde şöyle diyordu: “ Herkes beni Ankara’da sanır /  Afyon ‘da bir dam çökse, yüreğim parçalanır “ diyordu.  Ben de bir nazire bağlamında diyorum ki:

Herkes beni Aydın’da sanır /  Mardin’de bir dam çökse yüreğim parçalanır.   Mardin ve yöresinden gelen tatlı ve sevindirici haberler elbette beni sevindiriyor,  acı haberler de beni çok üzüyor. İşte bu acı ve tatlı haberleri de Güney HÂKİMİYET gazetesinden öğreniyoruz.

Bu duygu ve düşüncelerle başta değerli hemşerim Halil Arslan olmak üzere tüm gazete çalışanlarına eski ve yeni temsilcilere, yazı ailesine, Genel Yayın Yönetmenine, yazı ailesine ve mizanpajını hazırlayan değerli arkadaşlarımıza sağlık ve başarılar diliyor Güney HÂKİMİYET Gazetesine de nice güzel haberle dolu daha nice yıllara diyorum.

------------------------------------------------------------------------------------

NOT: 24 Temmuz Gazeteciler ve Basın mensupları günüdür. Gazeteci dostlarımın ve çalışkan basın mensuplarının bu günlerini tüm içtenliğimle kutlar, sağlık ve mutluluklar dilerim. ( A.GÜLER)

Abdülkadir GÜLER 

24 Temmuz 2022-  SÖKE

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..