Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Eylül '07

 
Kategori
Anılar
Okunma Sayısı
299
 

Günümüzün uyutmayan masalı

Günümüzün uyutmayan  masalı
 

Çocuk: Anne uykum yok. Uyuyamıyorum demiş
Anne : 5 yaşındaki oğluna gel sana masal anlatayım rahatça uyursun demiş ve başlamış anlatmaya :

" Bir varmış bir yokmuş.bir kral varmış.
Bu kral insanları çok kandırıyormuş. Başka ülkelerden borç para alıyormuş, ülkeden toprak satıyormuş. Parayı veren herkese ülkenin herşeyini satıyormuş. Paramız var diyormuş. Fakat birgün gelmiş ülkede para olmadığı anlaşılmış. Paralar nerede diye sormuşlar. Bilmem valla biraz önce burdaydı demiş geçiştirirmiş. İşin aslına bakarsanız o paranın nereden nereye gittiğini çok iyi bilirmiş.
Halkın karşısına geçince herşeyi güzel olarak anlatıyormuş. Fakat kapalı kapılar arkasında herşeyi farklı işliyormuş.
O kral her konuşmasından dinden maneviyatdan bahsedermiş. Fakat bir gün gelmiş insanlar bir bakmış ki adamın maneviyatından çok maddi varlığı çoğalmış. Fakat ülkesindeki insanların bir lokma ekmeğe ihtiyacı varmış. Kralın borç aldığı ülkeler parasını geri istemeye başlamışlar. Tabii ortada para yokmuş. Kral bakmış olacak gibi değil. Diğer ülkelere demiş ki : "Ben ülkemdeki sistemi değiştireceğim." Sistem değişince sizde gelin ne isterseniz onu alın demiş." Ve Kral Ülkenin tüm düzenini değiştirmiş.

Ülkenin halkı bakmışlar olacak gibi değil. Ne de olsa artık bizim ülkemizde yok. Hiç birşey bu ülkeye ait değil. Ha burda ha başka yerde karnımız nerede doyarsa demişler ve başka ülkelere göç etmişler.

Ülkede sadece Kral ve onu devamlı alkışlayan dalkavuklar kalmış. Ve birgün otobüsler dolusu insanlar gelmiş sarayın kapısının önüne. Kralda "ne oluyor ya" dercesine herzaman ki heybetiyle kükremiş. Otobüslerin birinden inen göbekli pasaklı bir herif "ne bağırıyorsun be" demiş. Kral daha da hiddetlenmiş "sen kimsin be yahu" demiş.
Adam "Kim olacağım bir zamanlar borç aldığın o ülkelerden birinin kralıyım." demiş. "Sen demedin mi sistem değişecek gel o zaman istediğini al diye. Şimdi geldim alacaklarımı alacağım. Ve sen defolup gideceksin buradan" demiş.
Kral şaşırıp kalmış ve bir gün müsade istemiş diğer ülkenin kralından. Ve o gece son uykusuna dalarken yatağında. Rüyasında şu anki ülkenin kurucusu olan yaşlı bir adam görmüş. Adam Kralın rüyasında gelip kralın yüzüne tükürüp ve yazıklar olsun, biz bu ülkeyi ne zorluklarla kurduk biliyor musun? Bir karış toprağı için ne kanlar aktı. Bak yanında uyuyan kadının bu kadar rahat uyuması bizim sayemizde demiş. Kıymetini bilemedin ülkenin. Şimdi sen bir yere gideceksin eşin kızın bir yere ve ne halde olacaklarını asla bilemeyeceksin demiş ve gitmiş. Kral irkilerek uyanmış ve yaptığı hataları fark etmiş ve ağlamaya başlamış. Fakat herşey için çok geçmiş...
Eşi ve kızını diğer ülkenin kralı sahiplenmiş. Kralıda ülke dışı etmişler. Tabi ki öbür dalkavuklarıda yanı şekilde.
Bu masalda böyle bitmiş.......


Kadın bakmış oğlunun gözleri hala açık... "Neden uyumadın oğlum demiş. Beğenmedin mi masalı."
Çocuk: Yok anne beğenmedim. Bu sadece masal değil mi? Böyle bir ülke yok değil mi? Böyle bir kral da olamaz zaten değilmi anne demiş!
Kadın: gözlerinden yaş akıtarak" yok oğlum böyle bir ülke artık yok" Böylesi bir kral da yok. Fakat bu anlattığım masal gibi bir gerçek..........

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

çok güzel bir yazı .herkesin okuması gerekir.

enver demireli 
 01.10.2007 14:32
Cevap :
DÜŞÜNCELERİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER SAYGILAR GÜLCAN BİLA  01.10.2007 15:12
 

Sayın Gülcan Bila yorumlarınıza katılıyorum.Çok güzel ve içerikli bir yazı olmuş.İnşallah bazıları artık ders alır.

enver demireli 
 01.10.2007 14:31
Cevap :
UMARIM OKUYAN HERKES SİZİN GİBİ DÜŞÜNÜR. TEŞEKKÜRLER GÜLCAN BİLA  01.10.2007 15:13
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 30
Toplam yorum
: 56
Toplam mesaj
: 21
Ort. okunma sayısı
: 657
Kayıt tarihi
: 20.06.07
 
 

1978 yılında doğdum. 1994 yılından bu güne istanbulda yaşıyorum. İş ve ünüversite hayatım birlikt..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster