Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mart '08

 
Kategori
Haftasonu
 

Güvercine günaydın, bahara merhaba

Güvercine günaydın, bahara merhaba
 

Cumartesi sabahları işe gitmem gerekse de daha bir rahat uyanıyorum.

Belki inanmayacaksınız ama iki gündür bir güvercin uyandırıyor beni, iyi saatte olsunlara karıştığımı, düşündürüp korkutuyor.

Sesini duyduğum zaman, tülü yavaşça araladım, çatının üzerinden bana baktığını görünce uçmasından korktum.

Hani; bütün güvercinler tedirgindir diye kalmıştı ya aklımızda! Bu değil.

Bakıştık öyle.

Şımardım ben.

Hayatımda ilk defa güne, güvercine günaydın diyerek başladım.

Cumartesi sabahları evde yapılan kahvaltı; komşunun bahçesinden çalınan kiraz, yıllardır görüşülmeyen bir dostla yapılan sohbet tadında oluyor.

Kabuğu soyulmuş domatesleri mis gibi zeytinyağı ile buluşturuyorsun. Kızarmış ekmeklerin üzerine vuruyorsun tereyağını, bergamotlu çay bütün heybetiyle ince belli, kalçaları geniş bardakta. Kırmızıbiberli sahanda yumurta, kocaman yeşil salamura zeytinler, ince sucuk dilimleri ve gözümün nuru koyun peyniri..

Kokusu oluyor diye koyun peynirine gıcıklananlar oluyor ama ben bayılıyorum.

Cumartesi sabahları evde yapılan kahvaltıdan daha kıymetli ne olabilir diye düşündüm.

Bulamadım!

Salı günü iş çıkışı, mahallemizde kurulan pazarı turlarken, taze soğan kokusu aklımı başımdan aldı, ayaklarımı yerden kesti.

Size alakasız gelebilir belki ama kendimi büyükçe bir patates tezgâhında iri iri patatesleri poşetime doldururken buldum.

Bu akşam yemekte kumpir var.

İlk defa deneyeceğiz, bakalım becerebilecek miyiz?

Rendelenmiş kaşar peyniri bol tutmak niyetindeyim, patatesle kaşarı iyi karıştırmak lazım.

Patatesleri fırına atmadan önce alüminyum folyoya sarmak bir saatte bekletmek gerekiyormuş.

Yok ki evde ekmekli bir soba uğraşmayalım folyoyla molyoyla!

Kısırlık bulgur da aldım, taze soğanı unutsaydım mutlaka bir tarafım şişerdi, domates var. Acılı olsun diye hardal da koyarım ben şimdi. Mısır, dilimlenmiş zeytin. Biraz sosis

Arkasından kaşık kaşık girişirim.

Bahar eşikten attı adımını içeri, ağaçlar çiçeklenmeye, kuzular melemeye başladı.

Toprak ana erken doğum yaptı bu sene

Leylekler de geldi.

İnsanlar gülerek açmaya başladı pencereleri.

Diyorum ki; Cumartesi günlerini hayattan çalın. Kimse görmeden koyun cebinize ıslık çalarak götürün evinize!

 
Toplam blog
: 1280
: 1114
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Deniz tutkunu.Amatör kıyı balıkçısı. Aynı Şarkı ve Ilık Havada Hoşça Kal adlı kitapların yazarı ..