Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Temmuz '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Güzel ve dahi

Güzel ve dahi
 

Yeni bir TV programı başladı. Adı Güzel ve Dahi. İlginç bir program olabileceğini düşünerek izlemek istedim. Program da "dahi" diye adlandırılan üniversite öğrencisi ve mezunu erkekler, (sözde) güzel olan kızlarla bir malikanede yaşayacaklar ve birbirlerine bir şeyler öğreteceklermiş. İlk önce kızlar erkekleri (adeta mağaza vitrininden elbise seçer gibi) sadece dış görünüşlerine bakarak eş olarak seçtiler. Sonra kızlara ünlülerin fotoğrafları gösterildi ve bu kişileri tanımaları ve bilgi vermeleri istendi. İşte işin bu kısmı bana göre tam bir faciaydı. Bill Clinton'a Bush Clinton diyen Maradona'yı Türk sanan, Semra Özal'ın eşini tanımayan, Kenan Evren'i tanımayan, Elvis Presley'i ve Fazıl Say'ı tanımayan, Irak'ın başkentini Lübnan sanan, Cumhurbaşkanı'nı tanımakta zorlanan, 10.000'de 8 sıfır vardır diyen kızları izledikçe dehşete düştüm.

Gerçekten izlediklerime inanamadım. Kabus gibiydi. Bu kızlar dünyada mı yoksa başka bir yerde mi yaşıyorlar? Bu kadar da olmaz dedim kendi kendime. Bir insan çevresinden ve geçmişinden bu kadar habersiz nasıl yaşar?

Kitap okumalarından vazgeçtim de hiç mi haber izlemezler? Hiç mi gazete okumazlar? Hiç mi merak etmezler çevrelerinde neler olup bittiğini? Bu kadar boş nasıl yaşanır? Ya aileleri? Çocuklarının bu hallerini onlar görmüyorlar mı acaba? O kadar karışık duygular hissettim ki. Sinirlendim, acıdım, güldüm. Acaba kanal mı onları bu şekilde yönlendirdi diye düşündüm. Yani bir insanın bu kadar boş olabileceğini hala aklım almıyor bir türlü. Belki de onlara böyle davranmaları söylendi bilemiyorum. Gerçekten bu düzeydelerse durum çok vahim.

Ayrıca sadece kızların bu duruma düşürülmesi de ilginç. Neden sadece kadınlar güzel fakat bilgisiz konumunda. Yakışıklı ve bilgisiz erkekler hiç mi yok acaba? Bol miktarda var. Fakat reyting böyle emrediyor değil mi? Kızlar bol bol mini giyecekler dekolteler açılacak ki gelsin reyting. Bir de masaların üzerine çıkarılıp dans edecekler. Eee kafası boş olan ne yapar? Sadece mini giyer, dans eder, makyaj yapar, vücuduna bakar, kim kiminle sevgiliymiş onları bilir. Öyle mi yani? Bize lanse edilmek istenen imajlar bunlar mı? Kadınlar bilgisiz olsun kolay yönlendirilsin, kolay kandırılsın ama güzel olsun. Erkekler akıllı olsun. Yeter. Bu mudur? Bir de sosyal deneymiş. Nasıl bir deney bu. Kadınlar bilgisiz ve cahil konumuna getirilerek mi deney yapılıyor? Hangi bilim adamı yapıyor bu deneyi? Örneklem evreni temsil etmiyor ki bu bir deney olsun.

Gelelim bu kızların bilgisizliğine. Bir kıyaslama yapmak istiyorum.

Benim anneannem 76 yaşında. Okuma yazma bilmiyor. Yani hayatında tek bir satır okumamış bir kadın. Sadece TV'deki haberleri seyrediyor. Kulağı iyi duymuyor ve gözlük takarsa görebiliyor. Bu kadın Cumhurbaşkanı, Başbakan, Genelkurmay Başkanı vb.. devlet adamlarının hepsini tanıyor ve ne iş yaptıklarını hatta onlardan önce kimlerin olduğunu da biliyor. Anneannemle Türkiye'nin Irak politikasından, terörden, eğitim ve sağlık sorunları hakkında sohbet edebiliyoruz.

Düşünün.

O 76 yaşında. Okuma yazma bilmiyor. Hayatı boyunca tek bir gazete okumamış. Hayatı zorluklarla geçmiş bir yaşlı kadın ve ben onunla siyasi konularda sohbet edebiliyorum. Çünkü sadece haber izleyerek bir altyapı oluşturmuş.

Yarışmadaki kızların hepsi en az lise mezunu. Gazete kitap okuyabilirler, internet'ten sınırsız bilgiye sahip olabilirler, panellere, sempozyumlara, konferanlara katılabilirler bilgi edinmek için her türlü olanağa sahipler. Hepsi genç, sapasağlam. Fakat ben onlarla anneannemle yaptığım sohbeti yapabileceğimi malesef düşünmüyorum.

Ne kadar acı değil mi?

 
Toplam blog
: 13
: 10116
Kayıt tarihi
: 07.10.06
 
 

32 yaşındayım. İzmir'de oturuyorum. Rehber öğretmenim. Mesleğimi ve öğrencilerimi çok seviyorum. İzm..