Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Temmuz '07

 
Kategori
Eğitim
 

OKS skandalı

OKS skandalı
 

İlköğretim başarı puanı yanlış hesaplanan yüzlerce öğrenci ne yazık ki mağdur durumda. Bu karışıklığın sebebini dün haberlerde izledim. Neden neymiş biliyor musunuz? SEÇİM. Evet yanlış okumadınız. OKS sınavındaki karışıklığın nedeni seçimmiş. Seçim telaşı yüzünden puanlar yanlış hesaplanmış. Tabii benim de eğitimci olarak bir kaç sorum olacak;

1- Seçim çalışmalarına sınav merkezinde çalışan puanları hesaplayan kişiler de katılıyorlar mı? Seçim telaşı neden OKS puanlarını hazırlayanları bu kadar etkiliyor? Yoksa onlarda mı siyasi propaganda yapıyorlar? Puan hesabı ile seçim arasında ne gibi bir ilişki olabilir ki?

2- İlköğretim başarı puanının hesaplanması madem bu kadar zor, ÖSYM'den yardım istenilebilirdi. Çünkü onlar yıllardır bu işi zaten yapıyorlar.

3- Sadece ilköğretim puanı yanlış hesaplananlar değil tüm öğrencilerin başarı sıraları değiştiği için OKS'ye giren herkes mağdur oldu. Bunun sorumlusu kim ya da kimler?

4- Bu iş neden bu kadar hafife alınıyor? Aileleriyle birlikte binlerce öğrenciyi strese sokmaya kimin hakkı var?

5- İyi eğitilmiş eleman mı yok? Bu hesaplamaları yapan kişiler bu işi bilmiyorlar mı? Böyle bir hata skandal değildir de nedir?

6- Madem bir hata yapıldı niçin sorumlular çıkıp doğru düzgün bir açıklama yapmıyorlar? Açıklamaya değer bir millet değil miyiz biz?

7- Yeni hesaplanan puanların doğru olduğu ne malum?

Evet sevgili öğrenciler. Bir yıl boyunca çalıştınız, eğlenmediniz, arkadaşlarınızla vakit geçiremediniz, spor, müzik gibi faaliyetlerden vazgeçmek zorunda kaldınız. Dersaneye gittiniz belki de uykusuz kaldınız. Tek amaç iyi bir liseyi kazanabilmekti. Fakat sizin gösterdiğiniz çabayı ve fedakarlığı yetkililer gösteremedi. Hata üstüne hata yaptılar. Üstelik hatanın sebebi olarak ta seçimi gösterdiler. Yani sizin emeğinizi hafife aldılar.

İnsan emeği bu kadar ucuz mu? Bu çocuklar daha ergenlik çağlarında devletin acizlikleri ile yüzyüze gelirlerse ileriki dönemlerde devlete ne kadar inanır? Ne kadar sahip çıkarlar?

 
Toplam blog
: 13
: 10116
Kayıt tarihi
: 07.10.06
 
 

32 yaşındayım. İzmir'de oturuyorum. Rehber öğretmenim. Mesleğimi ve öğrencilerimi çok seviyorum. İzm..