Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Temmuz '07

 
Kategori
Sosyoloji
 

Hangi başarı ?

Hangi başarı ?
 

Günümüzde başarı çok değişik şekillerde oluştuğu için hangi başarı demekten kendimizi alamıyoruz. Her farklı başarının farklı yöntem ve planları vardır. Ailede başlayan anaokuluna uzanan süreçte bizden sağlıklı olma başarısı
istenir daha doğrusu verilmeye çalışılır. Bu başarı bize karşılıksız sunulan bir başarıdır. Daha sonra okul, grup etkinlikleri, aile hayatı, spor, çevre ilişkileri gibi bir çok alanda başarılı olmamız istenir. Bazen uyumda bir başarıdır.

İnsan hayatınında o kadar önemlidir ki iş hayatı, başarıların en önemlisi ve en zorudur. En önemlisidir, çünkü bireysel ihtiyaçların karşılanması onunla sınırlıdır. Başarınız arttıkça karşılanabilir ihtiyaç listeniz de artar. En zorudur çünkü az iş, çok insan vardır ve rekabet ortamında ilerlemeniz gerekmektedir.

Rekabet insanlık için sürekli mesafesi artan bir maraton koşusuna benzer, koşan yarışmacı hem ödül için hemde "insanlık sınırları"nın evrene doğru yayılmasına katkıda bulunmak için koşar. (Rekabet ve yarışmanın gizli görevi) Seyirci ise destekler. Doğa da rekabet günlük veya mevsimliktir. Aynı çizgide devam eder. Belirlediği döngüsel rekabet çizgisini fiziksel değişimlere göre savunma şeklinde değiştirir. İnsanın rekabeti konum ve duruma dayanır(Standartlar). Her zaman yeni ve değişen bir oluşuma, çalışır.

İş hayatının başarısının göstergeleri farklıdır. İş hayatımızdaki başarı planlarını sadece iş hayatında kullanabiliriz. Günümüzde bir çok insan iş hayatındaki başarı planlarını tüm hayatına uygulamakla meşgul. Bu durumu yaşayan insanlar güç ve rekabet baskısını sürekli hissederler başarı hedeflerini bu yönde devam ettirmeye çalışırlar. Bu planları diğer tüm hayatımızda uygularsak sorunlarla karşılaşırız. Aile, sanat, bilim, spor, çevre ilişkileri gibi alanlarda farklı başarı planları ve tutumları uygulamalıyız.Ticaret hayatımızda çok önemlidir. Oluşmasının temel amacı insan ihtiyaçlarını karşılamaya yöneliktir. Amacını ve yükselişini tamamlamış şirketlerin son noktası bu seviyelerini devam ettirmek yanında farklı konularda hizmet ve üretim anlayışının sağlanmasıdır. Buna ters olarak gücü ile haksız rekabet koşullarının yaratılması, dünya politakalarının kendi varlıklarını koruması ve sürdürülmesi üzerine yönlendirme yanılgısı amaçlarının uzun süre olmasını engeller. Üretim ve hizmet belli çizgi ve seviyeden sonra yavaşlama, sindirilme ve kabullenme sürecini kapsar. Bu dönemde yapılacak en iyi davranış şekli çoğunluğun kabul edeceği ve sahip olabileceği eski ürün ve hizmetleri gözden geçirmek olacaktır.Bu sürece önem vermeyip yeni taktik ve oluşumları ortaya çıkarmak, onu kullanacak toplum ve tüketicileri alışkanlık değişimini de zorlayıp, hızlandırmaya çalışmak anlıma gelir. Toplum buna direnir ve zamana yaymak ister. Israr edilmemeli farklı gelişen durumları görüp o konularda çalışmalara devam edilmelidir.

İnsan ihtiyaçlarını üç sınıfa ayırırız. Temel, kültürel ve değişken(lüks)

Tüketim bir amaç değil, araçtır. İnsanı sağlıklı ve mutlu kılmak içindir. Tüketim sürekli olur. Sürekli sahip olduğumuz ve korunmasını istediğimiz şey, tüm başarı ve hedefimiz değildir. Bu aşamada kalmak isteyenler bir sonraki ihtiyaç olan kültür ihtiyacından mahrum kalacaklardır. Yetiştirdikleri nesil o bölüme geçecektir.

Kültürel ihtiyaç aslında zorunluluktur, temel ihtiyaçlarını sağlayan bilinçli insan için. Bu insan ülkesinde ve dünyada neler olup bittiğiyle ilgilenir ve olumlu etkide bulunmaya çalışır. Sanat, bilim, sivil toplum gibi alanlarda ya üretir ya da teşvik eder. Bilinçli ve mutlu insan genele sunulan henüz herkesin ihtiyacına cevap veremeyen zamanla çoğlarak normalleşen ondan önceki zamanda ise sahip değiştiren"yüksek hedeflerin ?"(lüks tüketim) kendisinde oluşumunu şart koşmaz ve en önemli başarı kanıtı hedef olarak da düşünmez. Bu durumda olan kişiler üzerindeki lüks tüketim isteğinin verdiği baskıyı yaşamazlar. Lüks tüketim sürekli karşılanırsa lüks olma özelliğini yitirip devamı istenen olağan bir ihtiyaç şekline dönüşür. Değişken ihtiyaç olma özelliğidir bu. Zamana göre değişimi vardır, genel kullanıma geçişi de.

Tüm hedef ve başarıları öğrenip kendimize göre başarı ve hedefi oluşturmalıyız. Başarıya artık merdivenle çıkılmıyor. Her birey ve grup insanlığın yararına olan asansörünü kurabilir.

Kendimize göre (grup veya toplum da olabilir) olumlu ve yararlı, hedef ve başarılarımızı oluşturursak kontrol bizde olur. Eleştiri ve teşvikler bize ancak yön verebilir. Birde bakmışız ki en büyük lüks olan tüm dünyayı yanımızda görmüşüz geçiçi de olsa. Ara sıra hatırlanacaklar listesinde olmayı kabullenerek...

 
Toplam blog
: 110
: 1205
Kayıt tarihi
: 30.05.07
 
 

"Yazıyorum o halde düşünüyorum" diyen, güncel gelişim ve değişimleri takip ederken anlam ve kavramla..