Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Şubat '08

 
Kategori
Kitap
 

Hangi kitap..?

Hangi kitap..?
 

ALİ AÇIKÖZ
Göster/ Gizle

Orhan Pamuk'un "Yeni Hayat" romanı mıydı;"Bir kitap okudum ve bütün hayatım değişti.." diye başlayan. Bir roman için, böyle bir başlangıç hem üslup açısından hem de romandaki olayların kurgusu açısından doğru olabilir.Ama gerçek hayatta böyle bir şey olabilir mi..? "Bir kitap okudum ve bütün hayatım ya da hayata bakışım değişti." diyebileceğimiz bir kitap olabilir mi..? Olabilir tabii...

Ama bu çok rastlanan bir durum değildir.Bir kitap değil belki ama bir yazar, bir mütefekkir insanın hayata bakışını ve hayatının akışını değiştirebilir.

Elbette burda kutsal kitabımızı ayrı tutuyorum.Diğer bütün kitaplar, bütün okumalar aslında Kuran'ı anlamak içindir.

Benim hayatımda, Alexis Carrel(İnsan bu meçhul)den, Sezai Karakoç'a kadar pek çok yazar ve düşünürün etkisi olmuştur. Kemal Tahir, Ahmet Hamdi Tanpınar, Yahya Kemal, Necip Fazıl..gibi isimler pek çok kişide olduğu gibi benim için de edebiyat zevki ve tarih bilinci anlamında etkili olmuştur duygu ve düşünce dünyamda.

Ancak, söylediğim gibi, bütün okumalarım aslında sadece bir kitabı anlamaya yönelik olmuştur;Kuran.. Aslında bir insanın, bir kitapta aradığı her şey, Allah'ın kitabındadır. Bilgi, anlayış, ilgi, muhabbet, merhamet, dostluk, teselli... Her şey sadece Kurandadır.

Kuran'ın kendisi bir çok din aliminin kitabından daha hoşgörülü, daha kolaylaştırıcı, daha anlayışlıdır. Ne okursanız okuyun, ne kadar okursanız okuyun. Sonunda Allah'ın kitabını okuyun.

Hayatınıza yön verecek olan, bütün hayatınızı ilahi bir muhabbetle kuşatacak olan odur. Yaratan'ınızla muhabbet etmek istemez misiniz..!

 
Toplam blog
: 1645
: 822
Kayıt tarihi
: 19.01.08
 
 

Edebiyat, kamu yönetimi ve gazetecilik tahsili... 27 yıllık eğitimcilik hayatından sonra emeklili..