Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ocak '08

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Havadan para nasıl kazanılır ?

Havadan para nasıl kazanılır ?
 

Biri çıkıp bana desin ki "sen yanlış düşünüyorsun"

Ben de haklısınız, ben yanlış düşünüyormuşum diyerek, köhne, örümcek bağlamış, eski kafayı atıp, yerine daha modern bir kafa bulayım.

Şu anda hemen hemen bütün ulusal kanallarda; havadan, çaba harcamadan , kendini yormadan, herhangi bir özelliğini kullanmadan para kazanabileceğiniz bir yarışma var. Ve yenileride eklenerek , havadan , kolay yoldan para kazanma sevdasını bolca körükleyerek insan psikolojisini etkileyen yarışmalar artarak devam ediyor..

Kimisinde kasa açıyorsunuz, kimisinde kutu açıyorsunuz. Kimisinde çanta beğeniyorsunuz , kimisinde mavi mi? , kırmızı mı ? ona karar veriyorsunuz. Sonuçta sanal bir stres faktörü ile ortam geriliyor ve hem yarışan (nasıl bir yarış ise) hemde izleyen ekrana bağlanıyor. Allah'tan ben hiç bağlanmadım. Ancak yılbaşı gecesi izlenme rekorları kırabilecek düzeylere gelen bu yarışmalarla insanlar ekrana kilitlenmektedirler.

Oysa benim çocukluğum yılları ne güzel di yarışmalar diye düşünüyorum. Aklını çalıştır , soruları bil , hesap yeteneğini kullan , matematik problemleri çöz , bildikçe kazan , kazandıkça yarış.

Biz o yıllarda onlara özenip , para kazanacağımız , yada yarışa gireceğimiz için değil , bizlerde bir şeyler öğrenelim , onlar kadar akıllı olalım diye , onlara özendiğimiz ve onlarla gurur duyduğumuz için çaba harcar , onlarla ve kendimizle yarışırdık. Oldukçada eğlenir , tüm aile yarışıdık. Bu arada ciddi anlamda kitaplar okunur , ansiklopediler karıştırılır ve bilgi dağarcığımız genişletilmeye çalışılırdı. Bununla yetinmez , gazete ve dergi ekleri bulmacalar çözülür , bilmediklerimizi sorarak öğrenirdik. Biraz daha büyüdük internet ile tanıştık ve internet üzerinden yapılan bilgi yarışmalarına katılır olduk. Ne yalan söyleyeyim çokta keyifli olurdu.

Ya şimdi ...
İnsanlara ; kolay yoldan , çaba harcamadan , para kazanmanın yolları öğretilip , bu yöndeki arzular körüklenmekte. Lotolar , totolar , piyangolar , derken şu aralarda bu tarz yarışmlar popüler.

Peki biraz daha geniş açıdan bakarsak: Üretmeyen, çalışmayan, kolay yoldan para kazanmaya çalışan bir toplumun sonu ne olur söyleyin bana? Bu tarz yarışmalar ile beyinleri durdurulan, kullanılmasına gerek olmayan beyimleri köleleri haline getirerek, ardından istediği gibi yönlendirerek bedenlerinide köle haline getiren bu zihniyet ile nasıl mücadele edilir ?
 
Toplam blog
: 54
: 742
Kayıt tarihi
: 03.10.07
 
 

Ev hanımıyım. Gıda mühendisiyim. Ancak şu anda çalışmıyorum. Evim işim olmuş durumda. Amatör olarak ..